Cum văd eu treaba cu reclamele pe blog

Disclaimer: nu sunt pasionat de publicitatea online, doar îmi dau cu părerea, în calitate de publisher. Plus că acest mesaj se constituie ca un răspuns la un e-mail primit.

Pentru că sunt inginer automatist, eu sunt obișnuit să folosesc modele care să reprezinte diverse chestii din practică. Așadar, pentru că vorbim despre bani, voi folosi modele economice astfel încât să explic cât mai bine felul în care văd eu lucrurile.

În practică, pentru a pune reclamă plătită pe blog, putem folosi mai multe modele, inspirate din mai multe domenii.  Ca să n-o mai lungesc, acestea sunt modelele pe care le văd eu aplicabile în acest moment.

1. Modelul "imobiliar"

În acest caz spațiul de reclame de pe blog este asimilabil unui spațiu de închiriat. De exemplu spațiul pentru un banner poate fi închiriat contra unei taxe lunare, cam în aceeași manieră în care este închiriată o garsonieră. Nu mă interesează câte persoane locuiesc în ea, și nici cu ce se ocupă, ci doar să îmi iau banii, lunar. Prezintă avantajul că nu depinzi de eficiența în comunicare sau de strategia de marketing a celui ce închiriază spațiul de banner. Prezintă dezavantajul minimizării veniturilor.

2. Modelul "afiliat/ asociat (mall)"

În acest caz blogul este asimilabil unui mall în care fiecare magazin plătește o taxă procentuală în funcție de volumul vânzărilor/ profitului. În practică, există sisteme de afiliere de genul AdSense, 2Parale, E-mag Profitshare. Prezintă avantajul că maximizează încasările (veniturile). Prezintă dezavantajul că depinzi aproape exclusiv de strategia de marketing a advertiserului.

3. Modelul "cimitir privat"

Știu că sună ciudat, dar nu este. În acest caz blogul poate fi asimilabil unui cimitir privat, care închiriază locuri de veci pe perioade lungi de timp. Adică pentru un banner se plătește o sumă fixă, de obicei mare, după care nu se mai plătește nimic o vreme foarte îndelungată. Avantajele și dezavantajele ce rezută de aici sunt destul de clare.

4. Modelul "damă de companie"

Nu se referă la bannere, ci la advertoriale, la articole scrise special în scop de reclamă. În acest caz, blogul este asimilabil unei dame de companie: adică este folosit odată sau de două ori, de către advertiseri, și cam atât, nu vă mai întâlniți.

Bine, mai sunt și alte modele, însă acestea sunt mai puțin folosite. Și, după cum spuneam, este doar părerea mea de amator. Ca atare, post spune că un preț de sub 10 eurocenți per click este o bătaie de joc, comparativ cu volumul de muncă și de timp investit în acest blog.

Mai mult, contractele pe termen lung sunt păguboase, întrucât deși piața de advertising va fi, în timp, pe creștere, advertiserii sunt reticenți în a plăti un preț care să crească în continuu. Și, mai mult, întrucât metodele de verificare a eficienței reclamelor sunt puține și, întrucâtva, ineficiente, cred că cea mai onestă metodă este cea din paragraful întâi, pentru că fiecare face, într-o anume măsură, atât cât muncește.

14 Comentarii

  1. xtall 11 martie 2010 la 15:01 - Raspunde

    =) asta din perspectiva ta de bloger.
    Din perspectiva mea vizitator sau cititor n-as putea spune ca agreez prea mult reclamele sau orice sau enorm de multe.
    A zis o data Todor ca ii aparea spam pe reclama, cu addblock sau asa ceva, adica no nu mai e chiar free nici pentru vizitator acum alege daca vrea sa vada reclame unde intra sau nu, e la degetul mic.
    voi acum trebuie sa convingeti vizitatorii cu ceva sa nu blocheze reclamele pe site-urile voastre =D fiindca e chiar la moda sa se scoata.

    • Robin Molnar 11 martie 2010 la 17:20 - Raspunde

      =D Cred că trebuie să existe un pic de respect din partea publisherului, să nu vâre reclamele pe gât. De exemplu cred că la mine sunt puse decent și nu deranjează cu nimic navigarea prin site. =D Mă rog, este doar o opinie. =D

  2. bed comforters sets 11 martie 2010 la 17:26 - Raspunde

    Interesanta categorisirea asta a ta si intradevar contractele pe termen lung sunt păguboase.

    • Robin Molnar 11 martie 2010 la 17:26 - Raspunde

      =( Din păcate aveți un virus mic pe site și, pentru a-mi proteja cititorii, a trebuit să scot link-ul vostru. =(
      [img]http://www.robintel.ro/images/stories/gallery/public/blog/2010/martie/11a/hidden-download-virus.png[/img]

  3. Mihai Todor 12 martie 2010 la 11:00 - Raspunde

    @Robin: Să înțeleg că tu le-ai încercat pe toate și n-a mers? 😛

    • Robin Molnar 12 martie 2010 la 18:28 - Raspunde

      =D Scopul blogului meu nu este comercial. Adică no, am reclame. Beau o bere din munca mea, nu am o problemă cu asta. Dar nici nu mă voi îmbogăți cu el. =D

  4. Roxana 12 martie 2010 la 11:46 - Raspunde

    Din pacate in Romania inca nu exista o cultura in privinta reclamei prin intermediul blogurilor. Mai avem multe de invatat si de testat.

    • Robin Molnar 12 martie 2010 la 18:28 - Raspunde

      =D Mai avem mult până acolo, pentru că noi nu avem nici măcar cultura banului. =D

  5. Camasi barbati 12 martie 2010 la 18:43 - Raspunde

    Zici ca esti amator, nu? =) Atunci, pot sa-ti spun ca ai o logica foarte buna pentru un amator si cred ca ar trebui sa treci la un nivel superior. M-am distrat copios cu denumirile pe care le-ai dat celor 4 categorii. Iti doresc succes in continuare!

    • Robin Molnar 13 martie 2010 la 04:46 - Raspunde

      =D Sunt un tip cu multă imaginație. =D

      • claudia 14 martie 2010 la 15:45 - Raspunde

        Lasa berea ca-ti distruge neuronu\’. Incearca sampania, merge f bine cu caviarul. Cum de unde bani de caviar si sampanie? Pe termen lung, nu se stie niciodata. Important e ca ai deja blogul…un posibil El Dorado.

        • Robin Molnar 14 martie 2010 la 16:28 - Raspunde

          =D Dacă fac bani din blog sigur nu-i stric pe fițe. Am muncit prea mult la el. =D

          • claudia 14 martie 2010 la 16:35 -

            Si rezultatul muncii tale e de nota…..11. Felicitari! Recunosc, am intrat pe blogul tau \”in spionaj\”. Mi-ar placea sa am propriul meu blog, tot e \”in trend\” dar, din pacate, dupa ce-am vazut aici, n-am nicio sansa. Cred ca e cazul sa-mi beau ceaiul, sa-mi iau Rudotelul si …tarsa-tarsa….la nani.

          • Robin Molnar 14 martie 2010 la 16:42 -

            =D Așa pățesc și eu, citind alte bloguri. Asta, însă, nu mă descurajează. Din contră. =D Oricum, îți mulțumesc frumos pentru aprecieri. =D

Lasa un raspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Vreau să fiu părtaș la faptă. Poți, de asemenea, să fii părtaș și fără martori.

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.