Logica taxei auto
Domnul Petreanu se întreabă, pe bună dreptate, care-i logica taxei auto. Inițial, m-am gândit să-i răspund direct la dumnealui pe blog, într-un comentariu:
Scopul este să strângă mai mulți bani de la clasa de mijloc, cea care-și ia mașină Euro 3 sau Euro 4. În niciun caz taxa/ timbrul n-are vreo legătură cu protecția mediului, cum spun ăștia la TV.
Dar cred că această chestiune trebuie aprofundată un pic. Astfel, dacă singurul scop al taxei sau timbrului de mediu este strângerea de bani, or chiar acesta este – iar nu protecția mediului – n-ar fi de prea mare mirare ca tot aceștia să introducă taxa de timbru în acciză, astfel încât la prețul litrului de combustibil să se mai adauge o sumă, în funcție de tipul mașinii.
Cum ar fi?
– Ai un Ford Mondeo din 2010, burghezule? Ia bagă tu șase lei litrul de benzină și un leu pe litru taxa de mediu.
Sau:
– Ai o janghină de Roman Diesel din la 1970 euro non-cinci? Lasă, tu să fii sănătos și să circului liber pe drumurile patriei, că noi nu vrem banii tăi, o să-i luăm de la cei care chiar au.
Stai că vine unul cu un Golf 3 din 1994. Să vezi ce-l ard, mama lui de chiabur!
E o smecherie ….cu manta mediului ca sa mai vanda si astia cate o masina ….!
Păi tocmai asta e: n-or să mai vândă.
Logica taxei auto este ilogica, la fel ca initiatorii sai.
=)) Foarte bine zis.
Nu neaparat, cele care sunt cu mai mult de 8 locuri (Roman cum zici in articol 😛 ) vor fi taxate dupa vechiul calculator de taxa auto.
Cel putin asa am citit aici: http://www.timbruldemediu.com/
Păi no, nu sunt la curent cu ultima modă rutieră în domeniul camioanelor. =))