Domnu’, vreți bani?
Pe la începutul lunii primesc mesaj de la Ralfi (zici că cine știe ce bunăciune fină o fi): dacă nu plătiți de urgență, în 15 zile vă raportăm la biroul de credit.
Mă, îmi zic, ăștia sunt în urmă cu știrile, că le-am plătit chiar de luni, de când am venit înapoi din concediu. Oare ce să fac? Să îi las în pace, sau să merg la risc, să le fac o reclamație la OPC dacă mă îmbârligă neregulamentar? Așa că îi las în pace și-mi zic că să văd cât de ciumegi îs.
Ieri, mergând spre muncă, mă sună cineva:
– Bună ziua.
– Bună ziua, Xulescu mă numesc.
– Vă salut.
– Vă sun în legătură cu creditul pe care îl aveți la Garanti, la Domo.
– Așa.
– Întrucât sunteți bun platnic, ne-am gândit să vă facem o ofertă, dar înainte de toate, am nevoie să vă spun faptul că acest apel urmează să fie înregistrat, iar continuarea convorbirii se consideră acceptul Dvs.
– Așa.
– Domnu’ Molnar, în prezent aveți o rată de 323 lei la noi.
– Așa.
– Am putea să vă facem o ofertă de refinanțare cu nevoi personale, la ofertă cu dobândă de doar 9% pe an.
– Nu, nu-mi trebuie.
– Păi da, dar v-ar putea scădea rata (la care am dobândă 0%).
– Creditul este atât de mic, încât nu se merită deranjul.
– Păi poate vă doriți ceva din Domo?…
– Nu, nu cred (eh, poate ar fi fost loc de un aparat foto 3D), poate mai în iarnă.
– Știți, oferta este valabilă doar luna aceasta.
– Asta este.
– Totuși, poate aveți nevoie de bani pentru nevoi personale?…
– Nu prea.
– Ați putea lua până la XX zeci de mii de euro…
– Da, aș putea. Dar nu-mi trebuie.
– N-aveți nevoie de bani?
– Nu, nu prea.
Sincer să fiu, am rămas un pic prost. Ce criză visează ăștia, dacă banca mă sună să-mi dea bani, că n-are ce face cu ei pe stoc? Amu serios! Omul a vorbit la perfecție, știa lecția, politicos și profesionist, un pic persuasiv dar fără a fi insistent… Mi-a plăcut.
Ce mă nedumerește este cât de comună este practica asta: a ajuns România o țară atât de capitalistă încât să poată da bani la oricine?
Eu tot aştept să mă sune pentru o refinanţare sau reeşalonare, dar nu vor. Aşa că am hotărât să devin rău platnic. 😛
Așa am făcut cu Vodafone. Au schimbat sistemul audio și nu mai găseam cum să intru în legătură cu un operator, așa că n-am plătit o factură. Cam la trei zile după expirarea termenului de plată m-au sunat și am rezolvat problema.
eu am fost ptr. 2000 si insistau sa iau 10000 ca poate voi avea nevoie :))
Ce mi-e 2000, ce mi-e 10,000? =))
Cred ca au invatat de la europeni chestia asta..acum ceva ani nu exista asa ceva la noi…sa te sune sa-ti ofere refinantare…probabil concurenta e mare si in domeniul asta..
Da, clar au învățat-o de undeva.