Așa devine omul expert în piese auto

De nevoie, adică. Să detaliez. În toamnă, întrucât am nevoie ca mașina să fie în permanență în stare perfectă de funcționare, am dus-o la service. I-au schimbat ăia pe acolo direcția – pe bune – și filtrele, mai puțin filtrul de polen, motiv pentru care mașina se aburește la modul groaznic, mai ales că jumătate din ea este doar sticlă.

Amu, zilele trecute am găsit un pliant pe parbriz, cu unii care se ocupă de curățarea aerului condiționat, ieftin. Și i-am sunat, să-mi spună dacă se ocupă și de mașini Smart, respectiv dacă au și filtre de polen pentru Smart. Și, ce să vedeți, au ăia acolo piese auto Opel, de Audi sau BMW, de Renault și Toyota, dar de Smart/ Mercedes aduc doar pe comandă, c-o zi în avans, dacă reușesc să-și dea seama cam ce fel de filtru mi-ar trebui mie.

Murgu 600, după centimetri cubi

Murgu 600, după centimetri cubi

Evident, m-am dezumflat tot, că nu pot porni aerul condiționat din mașină fără riscul de face Legionella, o formă groaznică de pneumonie, iar cei de la service-ul unde am dus-o în toamnă mi-au spus că ei clar nu se ocupă de așa ceva, că e prea mult de bibilit, că nu se merită, că n-au timp, așa că – evident – am o problemă.

De aceea, mă uit pe site-ul experților, să văd ce și cum, că poate-poate reușesc să rezolv și aerul condiționat, să schimb și filtrul de polen și să nu mă îmbolnăvesc, ceea ce – evident – ar fi ideal.

Vă dați seama, în acest moment nu știu nici măcar ce filtru de polen îmi trebuie, dar nu mă va opri pe mine acest impediment, nu-i așa?

La fel am făcut și cu alte piese de Smart: dintr-o parte mi-am luat cârligul de tractare (care îmi permite să-i și tractez pe alții, nu doar să fiu tractat, doar că nu-i recomandat să-i tractez pe alții mai grei decât mine, că mi se duce cutia de viteze), din altă parte mi-am luat cadrul din portieră, că nu-mi mergea un geam electric, și tot așa am făcut și cu alte mărunțișuri, gen becuri, capace etc.

Cu siguranță, de exemplu, eu nu m-aș băga să-mi schimb singur uleiul, că e mult de migălit la mașinuța asta, dar piesele, evident, am început să le învăț. Că n-ai de ales, vorba aia, trebuie să înveți și un pic de mecanică și măcar piesele auto de bază, astrofizician de ai fi.

Ceea ce mă face să mă întreb vouă cât v-a luat, dacă este cazul, să vă învățați cu piesele, care, pe unde vine? Sau, dacă nu e cazul, vouă cât v-a luat să învățați ceva nespecific domeniului vostru principal de activitate?

4 Comentarii

  1. demisa 10 iulie 2013 la 22:30 - Raspunde

    fu*e-o-ai de masina, zici ca-i elicopter nu rucsac ambulant….. 🙂 tare faza cu tractatul, ce poa’ sa tracteze motorasu ala? biciclete eventual, sa nu te superi, mi se pare funny

  2. demisa 11 iulie 2013 la 10:26 - Raspunde

    daca ai dispune de un buget de 10 000 eur, pt ce masina ai opta?
    ps. daca as vrea sa vand cuiva masina mea tie ti-as da-o, din ce scrii aici, mare grija ai de masinuta ta 🙂

    • Robin Molnar 11 iulie 2013 la 10:29 - Raspunde

      M-am gândit la asta de multe ori, chiar înainte să-mi iau și Smart-ul.

      Mi-aș lua un Volvo mic sau un Renaul Laguna II sau un Peugeot 407 pe care l-aș vopsi roșu turbat.

      Desigur, toate cu transmisie semi-automată, dacă s-ori fi făcut.

      Evident, mașinile franțuzești ar fi doar second, că nu se mai fac noi, și n-ar fi 10,000 de euro.

      Oricum, mersi de gândul bun.

Lasa un raspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Vreau să fiu părtaș la faptă. Poți, de asemenea, să fii părtaș și fără martori.

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.