CFR – vaca de muls

Se ştie că CFR-ul are un profit mostruos şi că este foarte eficient din punct de vedere economic. Mai mult, Guvernul a decis să rentabilizeze compania ăână la cer, prin nişte modernizări. Iată:

Un studiu de fezabilitate pentru ca trenurile să meargă mai repede propune modernizarea liniei de contact şi a transformatoarelor electrice. Problema este că linia ferată pentru care sunt propuse aceste soluţii foloseşte trenurile diesel, în zonă neexistând curent electric.

Trăsnaia face parte dintr-un studiu mai larg legat de modernizarea coridorului paneuropean IV şi pentru care o firmă italiană primeşte 22 de milioane de euro. Greşeala a fost observată la Bruxelles, documentul fiind trimis înapoi la Bucureşti.

Întrebări:

  • Primim banii înapoi? Studiul este fals şi scos din burtă. No study, no money.
  • Cine a cerut studiul? Nu de alta dar ar trebui să plătească pentru asta. Până acum a plătit directorul general al DGRFE, Liliana Barna, care a fost demisă din funcţie de ministrul Radu Berceanu.
  • Cine l-a citit şi verificat? Fosta conducere tăriceană a Direcţiei Generale pentru Relaţii Financiare Externe (DGRFE) din cadrul Ministerului Transporturilor nu a observat greşeala. Ăia nu răspund legal pentru ce semnează?
  • Cine ar fi fost contractat să modernizeze linia? Că aici e şmenul. Studiul pare a fi scris la o cafea, din care trebuie să reiese nişte treburi care să fie plătite din banii UE.

Era să ne facem de cacao, din nou. Noroc cu nişte funcţionari români de la Bruxelles care au observat greşeala şi au limitat scandalul că altfel era jale.

Via Piticu via iLL.

Lasa un raspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Vreau să fiu părtaș la faptă. Poți, de asemenea, să fii părtaș și fără martori.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.