Prețurile psihologice
Văd că se împute rău de tot treaba cu prețurile psihologice folosite ca mecanisme de țepuire a potențialilor clienți. Astfel, în orice zi mă aștept să văd prețuri de forma 10 lei și 599 de bani.
Exact, 15,99 lei exprimați ca și 10 lei și ceva bănuți. Că suma, în lei, e corectă. Doar că, no, e de țeapă. Crezi că dai 10 lei și ceva și, când colo, țeapă!
Să nu-i scuipi între ochi pe retaileri.




da, asta da mare teapa… sper sa nu cad niciodata in plasa asta
Cu toții sperăm. 🙂
10 lei si 599 bani??asta n`am vazut`o pana acu
😀 Sper să n-o auzi nici de acum încolo.
Sincer, chiar exista oameni care sa pice in plasa x.99 lei? Sunt socata de fiecare data cand aud asta. Poate ca tine de felul in care am fost educata. Ai mei intotdeauna rotunjesc preturile in sus. 15.99 lei pentru ei e clar 16 lei. Ceva de genul 38.99 lei pentru ei e 39 lei sau chiar 40 lei. Si apoi, eu stau al dracului de bine cu matematica. Rar se intampla sa nu stiu cat face ce am luat, la ban, chiar daca am luat 20 de produse (desi nu prea se intampla asta… anul asta sigur nu s-a intamplat).
Ideea e ca acel .99 este de multe ori scris cu font mult mai mic decat restul si no, trecand cu vederea peste mai mutle produse, e clar ca, macar la nivel psihologic te poate influenta faptul ca vei vedea initial un pret mai mic. Incearca sa te uiti rapid la un sir aleator de numere scrise astfel, incercand sa gasesti un pattern si vei vedea cat de usor ignora creierul tau partile mai greu de descifrat, mai ales daca nu te concentrezi asupra acestui mic detaliu.
Singura chestie ar fi ca bietul meu creieras e programat in asa fel incat sa acorde atentie in primul rand micilor detalii. Si uneori doar micilor detalii. In nici un caz nu ma refer aici doar la preturi. Daca vad ceva ca e mai greu de descifrat/ scris mai mic, automat creierul meu ignora ceea ce e scris perfect clar. If there are little details I can focus on, I always ignore the big picture 😉
Sau poate ca e relativa chestia cu ce e important vs. ce e mic detaliu. Pentru mine sunt mai importante micile detalii. Intotdeauna.
Apai no, nimeni nu a spus ca tu faci parte din publicul tinta pentru aceste preturi 😉
Eu știu la leu, dar în niciun caz la ban. :)) Trebuie să ai o precizie foarte mare pentru asta.