România, locul 97 la infrastructură

Partea bună este că în 2009 eram pe locul 110. Partea proastă este că unora li s-a mai stricat din infrastructură, de i-am depășit, nu c-am fi noi nu știu cât de harnici. Partea și mai proastă este că Republica Moldova, cu un buget de drumuri cam cât al județului Teleorman și c-o suprafață mult mai mare, ne-a depășit și ea, cu un mai bun loc 92.

Un drum forestier, prin pădure, spre Aușelu - Iezeru

Un drum forestier, prin pădure, spre Aușelu – Iezeru

Știrea am auzit-o la radio, în timp ce goneam afară din Cluj cu un – atenție! – maxim 45 de Km/h, fiindcă starea jalnică a drumului nu-mi permitea să fiu în siguranță la viteze mai normale pe drum național. Practic, dacă mergeam mai încet, riscam să iau amendă pentru că mă târam prea încet pe drumurile naționale ale patriei.

Dacă n-am înjurat alea două ore cât mi-a luat de acasă până-n Turda, un drum altfel de 45 de minute, maxim o oră, nu vă puteți imagina. E drept, ningea puternic, era frig și polei pe jos, dar chiar și așa…

Problema mea nu era musai poleiul, ci faptul că asfaltul era vălurit, destabilizând mașina. Adică degeaba o echilibrez eu și pun totul în ordine, dacă mașina saltă pe valuri precum o fregată franceză urmărită de bărci gonflabile pline de teroriști somalezi. Apropo de asta, când eram pe o stradă principală din Cluj, la puțin peste 30 de Km/h, fiindcă de-abia ce plecasem de la semafor și nimeni nu se grăbea să accelereze în fața mea, am simțit cum direcția se înmoaie, semn că mă pregătesc să decolez, ceea ce nu mi s-a părut în regulă.

Adică, în puii mei, dacă și 40 de Km/h este prea mult pe o stradă orizontală și centrală, atunci ceva nu-i în ordine nici cu asfaltul, nici cu mecanismul de curățenie. Nu de alta, dar am tecut cu mult de vremea când îmi plăcea să mă dau cu sania, am mai evoluat, am mai schimbat jucăriile…

Revenind, auzind știrea asta, mă gândeam cum ar fi să vină niște delegații inginerești din Mozambic, Malawi și Albania să ne învețe cum să ne construim infrastructura rutieră. Cum ar fi? Dintre toate țările astea bananiere care ne-au luat fața, niciuna n-are un buget de investiții mai mare, n-are așa taxe mari, deci clar noi greșim undeva.

Dar unde?

P.S. Să facem o comparație între o stradă din orașul Bălți și o stradă din București: măcar primii au asfalt.

4 Comentarii

  1. Vlad 19 martie 2013 la 18:41 - Raspunde

    M-am uitat la ultimele 2 episoade din top gear si la excursia jeg.ro pe motociclete. Au facut chinezii niste drumuri in Africa… Mai bine le dam lor niste aur si gaze de sist, macar stim o treaba 😀

    In rest, lasa-i in glodul lor, ca noi oricum suntem din provincie 😛

  2. Laurentiu 20 martie 2013 la 01:15 - Raspunde

    Eu o sa spun un singur lucru si o sa ma refer in special la drumuri: n-ai cum sa fii mai sus cand mai bine de jumatate din drumurile tarii sunt pietruite iar din procentul celor asfaltate, 9/10 sunt bombardare mai ceva ca-n Iraq.

    • Robin Molnar 02 aprilie 2013 la 08:31 - Raspunde

      Și nici n-o să se schimbe prea curând, câtă vreme oamenilor nu le pasă de justiție.

Lasa un raspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Vreau să fiu părtaș la faptă. Poți, de asemenea, să fii părtaș și fără martori.

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.