Spamul de limbaj
Cu o fierbinte iritare, observ că cei de la ProTV au introdus spamul de limbaj la nivel de știre și mi-este teamă că și alte televiziuni se vor imbeciliza, preluând acestă subtilitate lingvistică și cultivând-o.
De exemplu, o știre – reclamă la un material propriu era formulat cam așa:
Trupa Lala Band din serialul Pariu cu viața a susținut un concert. […] Lala Band este trupa din serialul Pariu cu viața. […] Puteți vedea trupa Lala Band din serialul Pariu cu viața și pe portalul Voyo.ro […]
În scris, o astfel de formulare se cheamă SEO spam. În exprimarea orală nu știu cum se cheamă, de unde rezultă și titlul de spam de limbaj, pentru că n-am găsit un titlu mai bun, altul decât „programare subliminală în vederea îndobitocirii audienței prin repetarea la nesfârșit a acelorași idioțenii”.
Dacă spuneați că nu se poate mai prost decât atât, iată că se poate. Frumos, nu?
Problema e ca o televiziune comerciala nu trebuie vazuta ca formator de opinie dar aici noi romanii (poate si altii) gresim foarte mult …
Subscriu.
Interesant aspect. Dar atunci se pune întrebarea cine poate fi formator.
Prin asta, PRO TV-u’ demonstrează că nu e cu nimic deasupra celorlalţi. Măcar de făcea spam-u’ ăsta pentru un produs bun. „Pariu cu viaţa” nu e chiar o minunăţie de producţie.
De fapt, demonstrează că sunt chiar mai jos…
Spam…si la televiziune…dupa mine cam totul este spam si manipulare…inclusiv muzica…imi explica Laura…care este violonista la operete…cica este atata manipulare in muzica!
Este manipulare în orice.