Dacă este ceva ce urăsc pe lumea asta…

Este să conduc prin Oltenia. Toate satele sunt întinse ca nișe baligi amorțite și de la Râmnicu Vâlcea la Târgu Jiu îți vine să tragi dreapta de volan, ca să-ți curmi chinul.

Nu, serios. De la Pitești la Râmnicu Vâlcea faci cel puțin o oră, dacă mergi regulamentar, De la Râmnicu Vâlcea la Târgu Jiu, cam 110 Km, faci aproape două ore, mergând regulamentar. Trei fucking ore de mers prin localitate și, dacă de la Pitești spre Râmnicu Vâlcea mai ai câte un petec firav de drum exterior, adică în afara localității, între Vâlcea și Gorj mergi aproape exclusiv în localitate,

Serios, se vede că în Oltenia, din generație în generație, cei care s-au ocupat de infrastructură au fost complet imbecili.

  1. Trece drumul dacic prin acest loc? Pe aici facem drum, cu zece mii de curbe aiurea, că n-am stat să tăiem drumul mai drept.
  2. Are o localitate ieșire la drumul european? Nu contează, pentru ăia 200 de metri de la patru case reducem viteza până la 50 de Km/h, că așa se dau bani de drumuri, dacă declari că ai acces la ele.
  3. Vrem să țăpim fraierii la buget? Punem zone de 30 de Km/h pe drum european. Pentru că, firește, viteza minimă obligatorie pe drum național este de 42 de Km/h, dar hai să mai tăiem din ea, că este prea repede…
  4. Niciun mare genu al transporturilor nu s-a născut în Oltenia. De ce să reparăm drumul, ca să corespundă normelor de siguranță pentru viteza minimă obligatorie, când putem pune niște panouri de limitare a vitezei pe care, mai apoi, să le uităm acolo?
  5. Și care-i faza cu limita de viteză de 40 de Km pe oră, pictată pe asfalt, fără alte marcaje și semne:? Cumva, mi se sugerează că printre nucii de pe marginea drumului eu trebuie să merg cu atenție? De ce? Ați lăsat poarta la cimitir deschisă, și acum ne atacă moroii?
  6. Târgu Jiu. Un oraș plăcut, dacă ești la plimbare. Dacă ești cu mașina, să te ferească Sfântul Ambreiaj! Care localitate era apropiată de acest municipiu reședință de județ, s-a alipit la acesta, devenind localitate componentă. Sau cartier, dar na! Băi frate, are Târgu Jiu mai multă limită urbană, din punct de vedere rutier, decât Clujul și poți să juri că acolo se formează un megalopolis românesc, în componență, pe lângă Târgu Jiu, intrând și multe alte localități mai puțin cunoscute publicului neamator de știri de ora 17, precum: Iezureni, Drăgoeni, Bucureasa, Botorogi, Iași-Gorj, Bălești, Ceauru și Turcinești, printre altele.
  7. Și tot legat de Târgu Jiu, cred că cei de la Poliția Rutieră sunt deosebit de miștocari și niciodată, de când am eu permis și am trecut pe acolo, niciodată nu m-am întors pe aceeași rută pe care am venit! Zici că-s bătut în cap, sau că-s semnele puse la mișto. De exemplu, când vin dinspre nord, înainte de sensul giratoriu de lângă Petrom, fac stânga pe un fel de centură și scap repede. La întoarcere, mă pune nespălatul să mă iau după semne și tot aiurea ajung, numai pe unde am treabă nu.
  8. Da, știu, Târgu Jiu este un oraș atât de simplu! Două străzi principale și atât. Asta, dacă stai acolo și ai timp să-l înveți. Dacă ești, ca și mine, în trecere, dacă ajungi la Motru sau la Filiași să știi că ai mers prea mult.
  9. Dar nu asta mă enervează cel mai mult în Oltenia, ci limitele de viteză puse aiurea, cu drumuri aiurea, de mergi prin localitate până ți se îmbrehăne. Pe bune, am pus mașina pe modul eco și mergeam cu a cincea, subturată, pe acolo, dar până și mașina zicea: – Băiete, eu am fost proiectată să merg pe tot felul de drumuri cu tot felul de șoferi, dar asta deja este ridicol! Dă-mi și mie un pic de gaz, serios!
  10. De fapt, de asta urăsc eu să conduc prin Oltenia, pentru că mergi doar prin localități și nici măcar poliția rutieră nu respectă limitele de viteză pentru care ne taxează pe noi, restul.
  11. De exemplu, mergând spre mirobolantul, de-a dreptul mirificul și neasemuitul oraș-comoară baligă întinsă pe zeci de kilometri, odiosul Târgu Jiu, la  un moment dat, mergând cu 60 de Km/h, ne întâlnim cu coloana oficială a cuiva, habar n-am cine, că trăgeam stânga de volan, dacă știam că-i Ponta!, iar ei mergeau cu suta, frate. Noi ne târam printre case ca melcii șchiopi, ăștia îi dădeau în gură ca pe autostradă. Mi-a sărit țandăra, pe cuvânt de nu!

Asta mă doare pe mine cu Oltenia, că-i prost organizată, prost orânduită și prost dotată cu infrastructură, c-o poliție rutieră proastă, cu drumuri proaste și idei proaste și…

Atât de încet se merge prin Oltenia, încât am observat o chestie: privind în lungul drumului, numai prin Oltenia, vei observa că niciun stâlp electric nu este pus perfect drept, respectiv că nu există doi stâlpi de curent care să fie înclinați la fel.

Este și asta o treabă, să pui stâlpii astfel încât fiecare să fie înclinat într-un fel unic și irepetabil! Dar divaghez, urăsc să conduc prin Oltenia.

3 Comentarii

  1. Cronicarul 16 septembrie 2015 la 14:44 - Raspunde

    Cum is oltenii? Calmi. Cum is drumurile prin Oltenia? Calme.

    Aa.. tu parca n-aveai ambreiaj.

    • Robin Molnar 17 septembrie 2015 la 11:35 - Raspunde

      Păi n-am ambreiaj, dar nici n-o să trăiesc veșnic, ca să merg pe acolo cu 40.

    • Robin Molnar 29 septembrie 2015 la 21:24 - Raspunde

      Deși n-am ambreiaj, mașina se cheamă tot “Nervișor”.

Lasa un raspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Vreau să fiu părtaș la faptă. Poți, de asemenea, să fii părtaș și fără martori.

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.