Corupția de la Aeroportul Internațional din Cluj Napoca

Pe scurt:

DNA susţine că Uioreanu, printr-un consilier judeţean, a solicitat directorului companiei UTI suma de 20.000 euro pentru concesionarea parcării şi serviciilor de parking din cadrul Aeroportului Internaţional din Cluj.

Gândul

Mai pe larg:

Potrivit anchetatorilor, Uioreanu “a pretins, împreună cu inculpatul Ioan Petran, consilier judeţean, la data de 9 aprilie 2014, de la inculpatul Gabriel Davidescu, director de dezvoltare al SC UTI Grup SA, suma de 20.000 euro (câte 10.000 euro pentru fiecare din cei doi reprezentanţi ai Consiliului Judeţean Cluj) pentru ca, în exercitarea atribuţiilor funcţiei, să promoveze în cadrul CJ Cluj un proiect de hotărâre şi să emită o Hotărâre de Consiliu Judeţean, prin care să se aprobe, în favoarea societăţii UTI Hotel & Parking SRL, în cadrul contractului de concesiune derulat cu CJ Cluj, realizarea unei parcări long term pentru 108 locuri în incinta Aeroportului Internaţional Avram Iancu Cluj Napoca. Din banii pretinşi, la data de 17.04.2014, a primit efectiv 5.000 euro.”

Mediafax

De ce mă interesează pe mine? Pentru că într-o dimineață am fost până la Aeroportul Internațional din Cluj Napoca să conduc pe cineva la aeroport și am stat pe acolo vreme de câteva ore. La ieșire, nu mică mi-a fost mirarea când, pentru două ore și ceva, mi s-au cerut 26 de lei pentru parcare, fără bon, asta după ce m-am chinuit să găsesc ghișeul de plată care nu era corect semnaliza.

Așa că m-am adresat Consiliului Județean Cluj, să mă lămurească și pe mine și să nu mor prost:

to infopublic
Bună ziua,

Mă numesc Molnar Robin și vă scriu în calitate de blogmaster pe site-ul www.robintel.ro, cerându-vă un punct de vedere vizavi de modul de funcționare a parcării din incinta Aeroportului Internațional Cluj.

Aceasta, deoarece am nevoie să-mi lămuresc:

1. De ce ghișeul de plată nu este semnalizat corespunzător?
2. De ce avem nevoie de un ghișeu cu operator uman?
3. De ce nu s-a făcut precum în Piața Unirii din municipiul Cluj-Napoca, cu o casă automată de autotaxare?

Vă mulțumesc anticipat.

Cu stimă,
Ms. ing. Robin Molnar, blogger

Răspunsul CJ, semnat inclusiv ce Horea Uioreanu:

Adică “adio și la gară cu tine, fraiere”. Sau, mai bine zis, oamenii mi-au trimis răspunsul de la o altă petiție, nu de la cea formulată de mine, încercând să ascundă sub preș activitatea ilegală. Dar nici eu nu m-am lăsat:

Bună ziua,

Vizavi de răspunsul Dvs. cu privire la Aeroportul Internațional din Cluj-Napoca, din păcate nu mi-ați răspuns decât la una dintre întrebări, așa că mă văd nevoit să le reiterez și pe celelalte două:

2. De ce avem nevoie de un ghișeu cu operator uman?
3. De ce nu s-a făcut precum în Piața Unirii din municipiul Cluj-Napoca, cu o casă automată de autotaxare?

Mi-ați spus de taxiuri, dar eu v-am întrebat despre autotaxare. În mod evident am venit cu autoturismul proprietate personală și n-am folosit niciun serviciu de taxi.

Și o întrebare suplimentată, dacă îmi permiteți:

4. Cât este tariful de parcare, dacă eu am plătit 26 de lei – fără bon fiscal! – pentru două ore și ceva?

Negreșit aștept un răspuns.

Cu stimă,
Ms. ing. Robin Molnar

Până la urmă, după ce le-am “reamintit” într-un mail, mi-au răspuns cei de la Aeroportul Internațional din Cluj Napoca:

Ei bine, întrucât răspunsurile erau cam trase de păr, m-am decis să sap, să văd cine-s ăștia de la UTI și cu ce se ocupă, și nu mică mi-a fost mirarea când am aflat că aeroportul ar trebui să aibă o parcare supra-etajată și un hotel de patru stele și că propunerea de a lucra cu această sugativă a venit de la Alin Tișe:

Hotărârea Consiliului Judeţean Cluj nr. 223/2009 privind aprobarea Studiului de fezabilitate pentru obiectivul de investiţii “Extinderea parcării auto existente, construirea unui nou parking auto etajat şi construirea unui hotel de 4 stele în perimetrul Aeroportului Internaţional Cluj-Napoca, modificată şi completată prin Hotărârea Consiliului Judeţean Cluj nr. 71/2010;

Curat? Curat-murdar! Avioanele au în jur de 110 decibeli, cine își face hotel de patru stele în care să tremure vesela pe masă când aterizează sau decolează un avion? Asta, lăsând la o parte faptul că eu n-am văzut parcarea aceea supra-etajată de care se vorbește în contract.

Dar m-am dus și mai departe, să văd ce fel de sămânță are S.C. UTI PARKING & HOTEL MANAGEMENT S.R.L, propusă – după cum am văzut mai sus – de Alin Tișe:

Conform prevederilor articolului 7 din contract, S.C. UTI FACILITY MANAGEMENT S.A. BUCUREŞTI a înfiinţat o Societatea de Concesiune – S.C. UTI PARKING & HOTEL MANAGEMENT S.R.L care a preluat toate drepturile şi obligaţiile concesionarului.

Ia auzi? Deci inițial era tot UTI, în 2009, care primise același contract pentru fix aceeași treabă, probabil și contractele fiind identice:

Concluzia mea? De mulți ani de zile UTI beneficiază de tot felul de contracte la Aeroportul din Cluj Napoca, faza cu darea și luarea de mită nu este recentă și cred că s-ar impune extinderea cercetării penale și asupra lui Alin Tișe, Simona Gaci, Simona Tatomir, Pop Dan, Mariana Rațiu, Alexandru Crețu și Mariana Horovitz, cel puțin în primă fază.

Oamenii aceștia știau ce se întâmplă – mai sunt și alții, nu am încă numele – și au tăcut sau au facilitat încălcarea legii, ne-îndeplinindu-și atribuțiile de serviciu sau îndeplinindu-le în mod incorect ori incomplet, conform articolului 248 Cod Penal.

În mod evident, Horea Uioreanu nu a acționat singur și în mod evident nu se poate spune că nimeni de pe plantație nu știa ce se întâmplă. Or, oamenii aceștia trebuie să plătească.

4 Comentarii

  1. Bogdan 25 iunie 2014 la 09:56 - Raspunde

    Referitor la chestiunea hotelului, acesta va fi construit in imediata apropiere a aeroportului, vizavi de acesta. Si avand in vedere ca pista de aterizare este la o distanta apreciabila de locul unde se inalta noul stabiliment de 4 stele (cam multe totusi), cu siguranta vesela nu va tremura deloc pe mese.
    Tot acolo ar trebui, cel putin la nivel teoretic, construita si celebra parcare supraetajata.

    • Robin Molnar 25 iunie 2014 la 09:58 - Raspunde

      Ce înseamnă “distanță apreciabilă”? Și, de cât timp se lucrează la asta? Conform scriptelor, deja au trecut cinci ani și nu se vede nimic, în afară de purcoiul de bani care intră în conturile UTI.

      • Bogdan 25 iunie 2014 la 11:04 - Raspunde

        Vizavi de Aeroport, langa celebrul sens giratoriu, exista doua constructii, dintre care una e a hotelului in cauza si cealalta, presupun ca e a parkingului supra-etajat.

        Revenind la discutia despre zgomot, acesta nu reprezinta un impediment in calea dezvoltarii unui hotel. Spun asta pentru ca-mi desfasor o buna parte a activitatii in zona aeroportului si nu exista un disconfort acustic.

    • Robin Molnar 26 iunie 2014 la 18:52 - Raspunde

      Interesant. Și, în toți acești ani, ce s-a întâmplat?

Lasa un raspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Vreau să fiu părtaș la faptă. Poți, de asemenea, să fii părtaș și fără martori.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.