Refuz să trăiesc într-o societate retrogradă

Legat de mizeriile făcute de Coaliția pentru Familie, Eftimie zice niște lucruri absolut corecte și cu care rezonez în totalitate. Pe de altă parte, așa cum spune și titlul, refuz să trăiesc într-o societate retrogradă.

Încerc să ajut la modernizarea morală a țării. Totuși, dacă nu voi reuși, iar Coaliția pentru Familie va modifica constituția, cel mai probabil că voi pleca din țară. Nu de dragul homosexualilor sau al lesbienelor, ci pentru că niciodată regresul unei societăți n-a adus bunăstare.

Practic, regresul social este, pentru mine, confirmarea faptului că cel puțin pe durata vieții mele active, în România se va trăi în continuare prost, iar eu nu sunt sigur că aș vrea să mă supun de bună voie unei asemenea sodomii. Serios, ne întoarcem la 1900? Cu șapte ani înainte de ultima răscoală țărănească din Europa? Să fim, iarăși, grânarul Europei cu burta goală? Cei mai buni dintre traci, dar tot desculți?

Biserica Ortodoxă Română a vândut spre căsătorie, în Transilvania și Bucovina, mai multe femei decât mintea poate să cuprindă. Pentru suma potrivită, biserica îți cununa frate cu soră și mamă cu fiu. Păi nu vă e un pic rușine? Aici vrem să ne întoarcem?

Căsătoria homosexuală nu este despre sex. Căsătoria nu este despre sex, în primul rând. Interzicerea ei nu are rolul de a le da dreptul popilor de a nu-i căsători, oricum popa face ce vrea. Căsătoria se referă la relațiile dintre soți și bunuri, respectiv la relațiile dintre soți, bunuri și societate și vin și eu cu același exemplu cu care mi-a descuiat cineva mintea pe vremea când și eu eram împotrivă:

Ioana și Iulia trăiesc împreună de 40 de ani. Nu s-au căsătorit, că legea nu le permite. Ioana și Iulia și-au făcut, în cei 40 de ani de comuniune, o gospodărie a lor, casă, masă și tot ce-i necesar vieții umane. Dar Ioana moare. Pentru că nu era căsătorită, a fost moștenită de Vasile, frate-su, cu care n-a mai vorbit de când i-a mărturisit că e lesbiană, el alungând-o din sat, de rușine. Iulia a ajuns pe străzi, că n-ai unde altundeva să mai ajungi la 65 de ani, bolnavă de osteoporoză și altele, când ți se ia casa pe care ai construit-o cu munca ta și a omului tău.

Păi este corectă treaba asta?

3 Comentarii

  1. Nautilus 25 ianuarie 2016 la 13:07 - Raspunde

    Căsătoria nu este despre sex. Este, în primul rând, despre ingineria socială.

    Un modern care gândeşte logic pune problema în termenii unor reguli neutre, aplicate în mod identic indivizilor anonimi. (Ca într-un joc pe calculator 🙂 ) Pentru el, există diferenţe fizice, sau de avere, sau de grad de educaţie între indivizi, dar omul nostru le vede aşa, ca pe nişte defecte minore şi corectabile. Dacă e unul mai slab fizic, îl băgăm la antrenamente, ia proteine pentru muşchi, aleargă pentru dezvoltarea plămânilor şi în câteva luni se schimbă el în bine. Dacă unul e profesor, asta nu ţine de vreo calitate misterioasă, magică, pe care o are; ci de faptul că el, când a ieşit din ASE, s-a dus să predea la Liceul X, iar eu am găsit oportunitatea să mă angajez altundeva; la fel de bine se putea întâmpla invers.

    Dar şi dacă o femeie e escortă sau videochatistă asta nu ar trebui să conteze, fiindcă regulile neutre ale modernilor nu vorbesc despre asta; ci doar despre condiţii legale, autorizaţii, impozite şi TVA.

    Lucru destul de deosebit de mediul social tradiţional, în care ţi se numărau bobocii până la a şaptea generaţie în urmă. Şi, în zilele noastre, acelaşi lucru se face în mediul rural: nu vorbim cu Gigel fiindcă e beţiv, nici cu Costel fiindcă e hoţ, de Dorel se spune că e cam poponar…

    Atâta vreme cât nu mai există presiunea socială creată de alde Ceaşcă, nu mai există nici mijloace de control ale vitei furaj… cetăţeanului.

    Astfel, în spaţiul rămas gol intră bărboşii lui Preafericilă. Nici pe ei nu îi interesează în mod deosebit căsătoria. Ceea ce îi interesează direct e să facă o demonstraţie de forţă: noi suntem adevăraţii stăpâni ai ţării, noi putem da ordine Parlamentului, de noi trebuie să asculţi, şi nu de legi.

    • Robin Molnar 26 ianuarie 2016 la 11:03 - Raspunde

      Mi-a plăcut asta!

      Astfel, în spaţiul rămas gol intră bărboşii lui Preafericilă. Nici pe ei nu îi interesează în mod deosebit căsătoria. Ceea ce îi interesează direct e să facă o demonstraţie de forţă: noi suntem adevăraţii stăpâni ai ţării, noi putem da ordine Parlamentului, de noi trebuie să asculţi, şi nu de legi.

  2. florentina moldovan 26 ianuarie 2016 la 16:04 - Raspunde

    Nu stiu daca aveti habar ca, si in cazul casatoriei- asa cum e definita ea de legile statului astuia -in cazul in care unul dintre parteneri moare si nu exista mostenitori directi- adica copii, celalalt partener nu-l mosteneste in totalitate….parte din masa succesorala revine fratilor, parintilor s.a.m.d. Asa ca nu vad mari diferente intre o familie traditionala si o familie moderna sau cum vreti voi. IOANA SI IULIA, pot foarte bine sa-si faca testamente, pot sa-si cumpere impreuna proprietati, pot sa-si faca imputerniciri si asa mai departe. Cu tot regretul, asta nu e un argument.

Lasa un raspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Vreau să fiu părtaș la faptă. Poți, de asemenea, să fii părtaș și fără martori.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.