Cum să te prinzi dacă o poză este de la un eveniment, sau nu?

Să zicem că cineva îți dă pe Facebook sau pe Twitter niște poze cu grozăviile din Gaza sau din restul Israelului (Gaza este parte din Israel). Cum te convingi tu cu ochii tăi dacă ceea ce vezi este ceea ce ar trebui să fie?

Folosind Google Chrome, este foarte simplu! Dai click pe poză, apoi click dreapta pe ea, iar la jumătatea meniului îți apare opțiunea să cauți acea imagine pe Google. În nouă din zece cazuri, fotografiile înfiorătoare și presupuse a fi de dată recentă, sunt vechi de câțiva ani și n-au nicio legătură cu evenimentele curente.

Dacă dai click pe poză și nu îți apare meniul cu opțiunea de a căuta acea imagine pe Google, s vezi când și unde a mai apărut, salvezi imaginea pe computer, mergi pe Google la motorul de căutare a imaginilor, încarci fotografia și apoi o cauți, să vezi pe unde a mai umblat pe net, respectiv când.

În fine, dacă vreți și alte sfaturi, aici este un articol destul de bun despre cum să înveți să nu mai pui botul la tot ce se dă la știri și despre cum să sapi spre a găsi adevărul. În 100% din cazuri, adevărul se găsește pe internet și trebuie doar să-l găsești, pentru că cineva a scris, deja, despre ceea ce cauți.

P.S. Tehnica asta se aplică și fotografiilor cu copii nenorociți care au nevoie de like-uri.

2 Comentarii

  1. Xtall 15 iulie 2014 la 13:20 - Raspunde

    S-ar putea sa nu fie tocmai asa.
    Din câte am observat, dacă imaginea nu este etichetata corespunzător, si dacă e copiata de altcineva iar respectivul o etichetează , itemprop=”image”, respectivul apare cu imaginea în căutări, originalul poate chiar sa dispară din căutări. Testat

    • Robin Molnar 30 iulie 2014 la 10:02 - Raspunde

      Așa este. Doar că, în general, la aspectele de asemenea finețe se recurge la specialiști.

Lasa un raspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Vreau să fiu părtaș la faptă. Poți, de asemenea, să fii părtaș și fără martori.

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.