Filme Full HD cu High Frame Rate

Zoso vorbește despre un nou model tehnic de realizare și distribuție a filmelor, la un număr dublu de cadre pe secundă: 50, pentru filme de rezoluție mare, Full HD (1920 x 1080).

Amu, mie mi se pare o idee bună, dar am și câteva nelămuriri:

  1. Cât ocupă un astfel de film? 50 de GB? 100?
  2. Pe ce fel de suport optic s-ar putea ele cumpăra? Ar trebui ca un film să fie stocat pe un disk blu-ray dual-layer sau ceva de genul acesta, iar tehnologia Blu-ray încă este prohibitiv de scumpă.
  3. Ce fel de procesor video îți trebuie pentru asta? Adică toate GPU-urile moderne sunt optimizate pentru standardele PAL sau SECAM în materie de cadre pe secundă, respectiv 25 sau 30.
  4. De ce 50? Inginerește are sens, că e dublul standardului PAL și se poate face scalare în jos pe dispozitivele mai vechi, și tot inginerește mai are sens și pentru că la asemenea viteze de afișare deosebirea între 50 și 60 este insesizabilă, deci nu se justifică acele costuri suplimentare pentru cel 10 cadre pe secundă.
  5. Ca să chiar vezi la așa o mare rată de cadre, ce fel de monitor îți trebuie? Majoritatea nu cred că fac față, cel puțin nu fără HDMI și cablu de calitate.

Dar oare poate creierul uman să perceapă la așa viteze mari? Eu cred că da, dar tot mă întreb cât la sută este marketing și cât la sută este util.

Voi ce părere aveți?

4 Comentarii

  1. ice4you 12 decembrie 2012 la 08:22 - Raspunde

    Toata afacerea este marketing pur la fel ca si 3D/SMART TV and other sh|t! Ochiul uman nu mai percepe diferenta de la 30FPS in sus deci … inutila investitia in asa ceva. Nu cred ca se mai ia in considerare vreun suport optic mai ales acum cand toata lumea ii canta prohodul la acest tip de tehnologie.

    GPU’urile actuale nu suporta decat 25/50FPS? Nu face nimic … cele viitoare vor avea suport pentru asa ceva si iote cum numa bine marketing’ul va vinde din nou o chestie pe care oricum nu o va folosi nimeni decat aleator. 😀

  2. ice4you 14 decembrie 2012 la 13:28 - Raspunde

    Nu o spun eu ci cei care au facut cercetari in acest sens care sunt destul de bine documentate. S-a observat in practica, industria cinematografica a fost interesata de acest lucru, urmatorul aspect si anume ca daca afisezi o succesiune de imagini statice suprapuse, una dupa alta, intr-un spatiu bine definit(ecran), cu o anumita viteza, ochiul uman nu le mai percepe ca fiind succesive ci percepe o imagine continua, cursiva(asa s-a inventat filmul). Prin observatii directe s-a observat ca un numar de 25 cadre pe secunda este suficient pentru ca ochiul uman sa nu mai perceapa succesiunea imaginilor, deci cam 25 de cadre pe secunda ar fi maximul de cadre pe secunda pe care ochiul uman este in stare sa le perceapa ca fiind distincte.

    Bineinteles ca avem de a face cu o teorie … eu am testat de foarte multa vreme jocuri de tot soiul din dorinta de a obtine un FPS cat mai mare pentru competitiile la care participam. De acolo stiu ca poti juca fluid cam orice joc care ruleaza cu o medie de 30FPS. Poate face acest test oricine … chiar si tu. Instaleaza FRAPS, instaleaza un joc si incearca’l la setari diferite de grafica. la 20 FPS se simte lipsa de fluiditate … la 25 este destul de ok … de la 30-35FPS in sus nu mai observi nimic cu ochiul liber.

    De aici rezulta faptul ca avem de a face doar cu o noua gaselnita de marketing. Poate am timp sa scriu ceva pe tema asta ca o trecere in revista.

    • Robin Molnar 17 decembrie 2012 la 20:27 - Raspunde

      Am făcut și eu experimentul ăsta și sunt de acord. Ce-i peste 30 FPS este aproape insesizabil.

Lasa un raspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Vreau să fiu părtaș la faptă. Poți, de asemenea, să fii părtaș și fără martori.

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.