Ilogic
În inginerie, unul dintre cele mai importante aspecte luate în considerare atunci când se proiectează ceva, este optimizarea resurselor pentru a se realiza economii de material, de timp și de spațiu.
Astfel, găsesc că este ilogic faptul că autovehiculele sunt dotate cu motoare care să le permită să se deplaseze de două ori mai repede decât limita legală de viteză. Și nu doar că este ilogic, dar este și un fel de invitație la încălcat legea și punerea în pericol a vieții umane…
În mod normal, marja maximă de siguranță din inginerie este 10%, iar autovehicule care să meargă cu 10% mai repede decât limita de viteză, pentru depășiri și urgențe majore, cred că ar satisface nevoile utilizatorilor.
De aceea, mi se pare ilogic să avem autovehicule care se pot deplasa cu viteze foarte mari, cât timp ne lipsește infrastructura necesară pentru a le putea folosi în siguranță. Și văd că oamenii pun botul la argumentele de marketing ce-i ajută să-și domolească vocea conștiinței ce le spune să nu o calce atât de tare…
Însă eu mă opresc la întrebarea mea:
– Care este sensul de a avea mașini ce se deplasează cu o viteză dublă față de viteza maximă legală?
Mai logica cred ca sta acolo ca….daca ai o masina care se deplaseaza cu o viteza asa de mare la viteza legala..motirul nu este fortat….probabil….marind rezistenta in timp!
Motoarele sunt optimizate să meargă la viteze legale. 😉
Raspunsul la intrebarea ta e ca in fiecare tara limitele sunt diferite, cu extremul in Germania unde pe autostrada nu esti limitat dpdv legal.
Io as deplasa chestia asta cu optimizarea resurselor la ingineria software, unde s-au intamplat numai chestii pe dos in ultimii ani : diverse masini virtuale, layere peste layere de framework-uri si tot felul de abstractiuni, XML, etc. Noroc ca producatorii de hard fac fata cu brio, e mai naspa la mobile unde o aplicatie prost scrisa care se intampla sa foloseasca si .Net se misca precum melcul.
Nu știu ce să zic. Hardware Abstraction Layer (de exemplu la DirectX) este o chestie foarte bună, de exemplu.
Eu nu-s impotriva framework-urilor in general, ci a rezultatului final care se obtine – ceea ce ajunge la utilizatorul de rand. De exemplu fa o comparatie intre, sa zicem, uTorrent si Azureus/Vuze. Primul e scris de la zero, nefolosind nici librariile standard C++ (abordare extrema, ok). Al doilea e in Java, si se vede.
Sau pe WinMobile intre OziExplorer si GPSTuner. In timp ce OziExplorer se misca exemplar si pe terminale slabe (PDA-uri din 2003-2005) GSPTuner-ul se impotmoleste si pe un telefon cu procesor de 1Ghz si 512MB RAM. Bineinteles ca acesta din urma foloseste .NET Framework.
De aia zic, in industria software moderna se aplica din ce in ce mai putin principiile generale cu optimizarea resurselor cu care ai inceput articolul. Sau cum bine a observat Niklaus Wirth :
„Software is getting slower more rapidly than hardware becomes faster”
Si pentru final, uite un link (amuzant) de citit cand ai timp :
http://discuss.joelonsoftware.com/default.asp?joel.3.219431
Remarca de la sfârșitul articolului zice totul: „This thing comes with documentation, right?” =)) Scrie mișto omu’ câte odată, da’ eu nu prea am răbdare să-l citesc 🙂
Io nu-l cunosc. 🙁
Mă refeream la http://www.joelonsoftware.com 🙂
Aha. Nici io n-am răbdare să-l urmăresc.
Da, și mie îmi place VMWare la maxim, să mor de nu. În fiecare zi înjur la QA-ii de la vSphere Client. Sau iTunes. Numai ieri am găsit două bug-uri în el… o_O
Sunt perfect de acord cu tine aici. Continuand, de ce dai astfel de masini pe mana unor inconstienti, care dau peste tine pe trecere, te omoara, ca mai apoi sa scape doar cu „suspendare”? 🙂
De ce? Pentru că și le permit.
Faptul ca o masina are dublu kilometraj, fata de limita prevazuta in lege, ne permite sa depasim cat mai putin riscant (daca am avea o masina care abea merge nu prea putem depasi pentru ca nu ne ajuta motorul) iar in Germania … no limit !
Dacă motorul ar fi limitat electronic la viteza legală, s-ar putea depăși în condiții identice. Doar că n-ai nevoie să-l depășești pe cineva care merge, deja, cu viteza maximă legală…
Fiecare masina are functiile ei! Oamenii cauta masini puternice dar daca strazile nu sunt bune atunci aterizezi in copac…
Oamenii caută excese care să îi completeze.