Habotnicie și ipocrizie

Văd la Zoso un link și mă crucesc. Bine, într-un fel are sens și de multă vreme dospea articolul acesta în mine, doar că până acum n-am găsit contextul potrivit pentru el.

Circulând des cu trenul, am avut ocazia să văd multe măicuțe cu două telefoane. Unul pe post de interfon, cu care vorbeau doar în cadrul parohiei. Și altul, pe extern, cu care vorbeau strict cu alte parohii.

Apoi, am mai observat o chestie. Ori de câte ori aveau ocazia, se mutau singure în compartiment pentru că măicuțele formează un fel de castă, la ca indieni, nu stau ele cu toți muritorii.

Parțial pentru că sunt bărbat și, evident, violator mincinos în serie, vă dați seama. Între un ananas stricat și eu, ananasul este mai bun ca mine. În fine, hai să vă spun o chestie deșteaptă: maicile nu se duc la mănăstire din dragoste față de Dumnezeu, ci din ură față de oameni.

Dacă se va lua la întâmplare orice mănăstire din orice rit creștin și duce la psihiatru, se va observa că 99% dintre maici sunt niște sociopate. De acolo și regimul dur, ca să nu fie tentația prea mare și să meargă una cu grenade în supermarket să facă “lucrarea Domnului” pentru că așa i-a șoptit “o voce divină”.

Aia cu Dumnezeu, iubirea și restul poveștii ține de ipocrizie. Ele știu că au fugit la mănăstire pentru că au ajuns să urască prea tare lumea, nu pentru că le ardea dorul de Dumnezeu.

Mai de grabă condamn habotnicia decât homosexualitatea.

42 Comentarii

  1. xtall 18 ianuarie 2011 la 22:15 - Raspunde

    Ma cam indoiesc ca din ura sa se duca unde e si mai greu.
    Muncile si programul pe acolo seamana izbitor cu puscaria. Si ierarhia e asemanatoare, putine au facilitati de iesit pe afara si plimbat cu telefoane sau altele de astea.
    Eu tind sa cred ca majoritatea s-au dus sa fie asigurate de ceva, lucrurile s-au schimbat si chiar cred ca noi nu le percem acum real, cine stie exact ce e interiorul manastirilor ? sau cum vor evolua pe viitor nu vezi ce avant au ? de asigurat e o asigurare.
    Nu-mi explic ce le-a lovit pe cele provenite din familii destul de instarite.
    Poate au ceva lipsa la minte …sau poate nu.

    • Robin Molnar 18 ianuarie 2011 la 22:31 - Raspunde

      E un pic mai nuanțată și mai filozofică discuția. Nesiguranța urmează bisericii, sau invers? Sau, din contră, este un cerc vicios? Este o chestie de mentalitate sau de patologie? Fetele sărace merg musai la biserică? Sau băieții săraci? Sau sărăcia duce la o stare de neputință emoțională și, de acolo, la nimicnicire (e scris corect, e verb) personală, autoflagelare și, în cele din urmă, mănăstire?

    • xtall 18 ianuarie 2011 la 22:40 - Raspunde

      Eu merg pe ultima ta idee “sărăcia duce la o stare de neputință emoțională”…
      Cred, si imi dau impresia ca sunt persoane slabe emotional si psihic pe care le doboara orice (aici), acolo se simt in siguranta chiar daca trag la jug

      • Robin Molnar 18 ianuarie 2011 la 22:43 - Raspunde

        Din câte știu eu, vorbind din propria experiență, desigur, sărăcia este motorul societății, pentru că dă ambiție și putere de muncă.

        Până la urmă cred că este și o chestie de plafonare, nu? “Nu o duc strălucit, nu sunt tot ceea ce aș putea deveni, dar măcar nu mor de foame”.

        În oricare caz, însă, cât la sută este credință pură și cât la sută este adaptare la condițiile de mediu?

      • xtall 18 ianuarie 2011 la 22:50 - Raspunde

        nu stiu 🙂 daca le intrebi iese credinta.
        fiecare cred ca isi pune intrebarea raportat la el, ce-ar face el.
        raportat la ele probabil e ok, pentru ca, probabil, chiar asa si percep credinta, ca facand ceva.

        • Robin Molnar 18 ianuarie 2011 la 22:52 - Raspunde

          Îmi scapă conceptul. La ce te referi prin:
          raportat la ele probabil e ok, pentru ca, probabil, chiar asa si percep credinta, ca facand ceva.
          respectiv
          fiecare cred ca isi pune intrebarea raportat la el, ce-ar face el.?

        • xtall 18 ianuarie 2011 la 23:13 - Raspunde

          Adica na, daca eu cred ca sunt credincios muncind degeaba pentru cineva, lucrul asta poate insemna pentru mine o credinta, sau un crez, un scop nobil.
          Desi pentru majoritate nu e.
          Daca mai gasesc vreo cativa ne-am incropit si un cult 😛
          De asta zic ca nu e prea relevanta chestia cu credinta divina, la maicute, ea poate avea multe sensuri, cred ca si are din moment ce e introdusa in munca ca ritual de credinta. Nu esti pacatos daca nu muncesti ? Nu esti un bun crestin daca muncesti degeaba pentru biserica ? 🙂
          Da esti cel mai bun credincios

          • Robin Molnar 18 ianuarie 2011 la 23:17 -

            Interesant, foarte interesant. =)) E ca și cum ai face o paralelă între sclavi și sindromul Stockholm și-ți dă la final biserica (un cult).

            Cam are sens ce-ai spus, prin prisma faptului că probabil se încurajează spunând:

            – Doamne uite, eu muncesc pentru biserica Ta. Deci cred.

            Și invers:

            – N-aș munci dacă n-aș credea.

      • xtall 18 ianuarie 2011 la 22:59 - Raspunde

        Cred ca asa percep ele credinta, facand ceva.
        Deci nu e cred ca e neaparat credinta in adevaratul sens (la ele ma refer)
        fiecare cred ca isi pune intrebarea (despre credinta) raportat la el, si ce-ar face el in cazul asta, ele in cazul asta “fac ceva” lucreaza la manastiri matanii tot tacamul crezand ca “cred”, in sinea lor e tot credinta, asa o percep

        • Robin Molnar 18 ianuarie 2011 la 23:05 - Raspunde

          =)) Foarte interesant concept, nu m-aș fi gândit niciodată la el. Este ca și cum sacrificându-se, prin muncă, au dreptul de a sta în casa Domnului, iar “chiria” este plătită prin emularea credinței.

          Asta spuneai?

          • xtall 18 ianuarie 2011 la 23:19 -

            da

        • xtall 18 ianuarie 2011 la 23:29 - Raspunde

          ptr ca munca in folosul bisercii e considerata un act de credinta si veneratie, ca de n-ar fi asa, s-ar axa numai pe divinitate, dar e taman pe dos

          • Robin Molnar 18 ianuarie 2011 la 23:30 -

            Adică? Mi se pare fabulos ce povestim noi aici. 😀

        • xtall 18 ianuarie 2011 la 23:49 - Raspunde

          nici nu stiu cum sa mai zic 😛
          Nu se vede ca asta conteaza ?
          Ce zice preotul ? crezi in divinitate ? Da
          Apai tata ca sa crezi in divinitate TREBUIE sa faci ASTA
          In afara de clasicele matanii, de umplutura, cel mai important lucru e sa dai bani pentru “marea lucrare” (de luat bani) sau sa muncesti ca un credincios ce esti pentru ea. Scop mai nobil nu exista.
          Doar asa te inalti la …luna, ca se specifica pe acolo ca TREBUIE sa faci “lucruri bune”
          Asa a devenit munca ptr biserica o cale prin care poti sa fii credincios. Doar muncesti pentru dinitate.
          Cum sa crezi ca pentru preoti.
          Daca cineva crede ca astfel devine credincios, si se stipuleaza la greu ca asa face un bun credincios, da bataie cat il tin salele 🙂

          • Robin Molnar 18 ianuarie 2011 la 23:51 -

            Adică unii în loc să muncească pentru ei, muncesc pentru biserică și trăiesc din mila preotului? Sau sunt și din ăia care au serviciu, iar sâmbăta bagă zilieri la biserică?

          • xtall 19 ianuarie 2011 la 00:01 -

            Sunt destui amarati care n-au unde se mai duce, dar baga la greu si din cei care au serviciu.
            Doar pentru ideea ca asa devin buni crestini sau li se spala pacatele, sau vor avea noroc 😛

          • Robin Molnar 19 ianuarie 2011 la 00:01 -

            … sau pentru că așa primesc un blid de mâncare…

          • xtall 19 ianuarie 2011 la 00:08 -

            … sau pentru multe altele
            Pe la sate e chiar o afacere, muncesti ca sa-ti botez etc etc…

          • Robin Molnar 19 ianuarie 2011 la 00:09 -

            Mi se pare exploatare pe față și ar trebui interzisă și pedepsită.

          • xtall 19 ianuarie 2011 la 00:22 -

            N-ai ce sa faci, e impamantenita obligatia de a plati cu ceva divinitatea, exista atata de veneratie incat chiar daca nu li se cere tot fac, ce sa mai vorbim daca li se cere, au sarit imediat.
            Pe cine sa judeci ? si pe ce baza ?

          • Robin Molnar 19 ianuarie 2011 la 08:01 -

            Nu merge plătită cu iubire

            obligatia de a plati cu ceva divinitatea

            ?

  2. TNH 18 ianuarie 2011 la 22:35 - Raspunde

    Acele femei de pe site-ul bisericesc la care trimite Zoso nu există. Probabil că sunt şi câteva poveşti pe bune, dar cred că majoritatea sunt invenţii pentru a atrage prostimea în ideea că dacă creşte numărul de creştini practicanţi, cresc şi sumele donate bisericilor/mănăstirilor, cresc şi vânzările de lumânări, iconiţe, cărţi, etc.
    Până la urmă, religia e o afacere şi cei ce profită trebuie să facă tot posibilul dacă vor să profite şi în viitor.

    • Robin Molnar 18 ianuarie 2011 la 22:37 - Raspunde

      Îmi place teoria ta. Și e și destul de plauzibilă.

    • Mihai Todor 19 ianuarie 2011 la 01:34 - Raspunde

      @TNH: Plauzibilă teorie, dar, de când am ajuns în București și am avut de-a face cu diverse specimene, pot spune că nu m-ar mira prea tare să existe persoane care să gândească astfel…

  3. Shark Aid 19 ianuarie 2011 la 00:00 - Raspunde

    E o rautate mare aceasta afirmatei, eu am cunoscut cateva calugarie, si sincer nu mi se parea deloc ca se izoleaza de lume sau ca urasc lumea, unele din ele aveau o iubire uriasa in ochi.
    E adevarat ca sunt si unele care nu prea le au cu Dumnezeu si cauta sa fuga de lume, dar nu neaparat pentru ca urasc, ci pentru ca nu le place poate anumite manifestari umane

    • Robin Molnar 19 ianuarie 2011 la 08:12 - Raspunde

      Tare mi-e teamă că matale ai cunoscut excepțiile.

  4. Ana 19 ianuarie 2011 la 00:12 - Raspunde

    Alea nu-s sociopate, alea-s proaste (daca exista cu adevarat). Sociopata is eu si dupa ce am citit fragmentele alea mi-a fost frica sa intru pe site sa vad mai mult.

  5. RaRo 19 ianuarie 2011 la 00:34 - Raspunde

    Am intrat eu pe site si de 1 ora rad ca toanta.
    Zilele trecute am reusit sa sterg din lista de “prieteni” de pe facebook un nene (cu 5001 prieteni) care e activ pe forumul ala.

    • Robin Molnar 19 ianuarie 2011 la 08:02 - Raspunde

      =)) Radu Mihai te-a întrebat de cont. Nici nu-i de mirare că n-ai vrut să i-l dai. 😛 Întâi să faci ceva curățenie pe acolo, nu?

      • RaRo 19 ianuarie 2011 la 12:26 - Raspunde

        Ahaaaa, deci mă spionezi! 😀

        • Robin Molnar 19 ianuarie 2011 la 12:27 - Raspunde

          Nu, sunt abonat la comentarii. Dar tu știi asta deja. =))

  6. noni 19 ianuarie 2011 la 02:10 - Raspunde

    mda…dupa catev a vazut pe la Tv despre ce fac preotii, calugarii si maicutele..incep sa iti cam dau dreptate

  7. Molnar Bianca-Andreea 19 ianuarie 2011 la 07:59 - Raspunde

    Cel mai naspa este ca statul intretine prostia asta. Si chiar si oamenii! Colegele mele au redirectionat cei 2% din impozit spre manastiri. Eu le-as pune bomba. La toate, fara exceptie!
    Are dreptate TNH…e o afacere!

    • Robin Molnar 19 ianuarie 2011 la 08:05 - Raspunde

      Poate la tine în birou îs babe, că alea au tendința să devină credincioase.

      • Molnar Bianca-Andreea 19 ianuarie 2011 la 08:06 - Raspunde

        Nu ca poate…Sigur!

        • Robin Molnar 19 ianuarie 2011 la 08:08 - Raspunde

          Atunci se explică. 😀

          • TNH 19 ianuarie 2011 la 11:25 -

            Au tendinţa să devină credincioase pentru că le e frică de moarte, mai ales că se ştiu cu musca pe căciulă pentru diverse pe care le-au făcut până la vârsta aia.

          • Robin Molnar 19 ianuarie 2011 la 11:26 -

            Pentru că știu câte rele gratuite le-au făcut altora până atunci, da. 😀

  8. Mihai Todor 19 ianuarie 2011 la 11:41 - Raspunde

    Citind commenturile de la acest articol mi-am adus aminte de faza asta =))

    • Robin Molnar 19 ianuarie 2011 la 11:43 - Raspunde

      😀 Ești rău. Dar rău-rău, nu așa.

      • Mihai Todor 19 ianuarie 2011 la 12:41 - Raspunde

        Stiu, stiu 😀

Lasa un raspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Vreau să fiu părtaș la faptă. Poți, de asemenea, să fii părtaș și fără martori.

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.