O presă fără niciun Dumnezeu
Motto: "Moartea unui om este o tragedie. Moartea a milioane este statistică"
Ca să-l parafrazez pe blestematul de Stalin, fi-i-ar betonul greu, motto-ul presei moderne este "Drama unui om este o știre. Drama a milioane de oameni este tot o știre". La câte răutăți a făcut, sunt convins că știa derbedeul ce spune. Dar să mă șterg la fund de el și să nu divaghez.
Suntem atât de intoxicați de știri tâmpite și neesențiale încât aproape că am devenit opaci la adevăratele drame ale celorlalți. Da, auzim știrea, ne gândim trei secunde la drama lor, după care ne vedem în continuare de cotidianul nostru cel abstract.
Vreți exemple? Am gârlă, dar mă opresc doar la câteva:
- Uraganul Katrina. De-abia din a treia zi (nu după scripturi) presa a început să-i dea atenția corespunzătoare. Până atunci era la rubrica "Știrile pe scurt".
- În China, inundațiile masive au lăsat 20 de milioane de sinistrați (o să revin la asta într-un alt articol). Știți unde am auzit asta? Exact, la rubrica de știri pe scurt.
- Mai ține cineva minte de inundațiile din anii precedenți care au afectat milioane de oameni din Africa sub-sahariană?
Pur și simplu, am ajuns să ținem minte anumite date, anumite cifre (adică statistica), dar am devenit complet, dar absolut complet lipsiți de empatie. Și știți unde se observă cel mai pregnant asta? Pe stradă. Era o vreme în care un om cădea pe stradă, iar nimeni, dar absolut nimeni, nu-l întreba de sănătate.
Un om fără iubire față de aproapele său este un om fără Dumnezeu, zice-se. În schimb sunt sigur că o presă fără iubire față de oameni este o presă fără niciun Dumnezeu.
Lasa un raspuns