Smart Fortwo, o mașină surprinzătoare

Cei de la Autovit au organziat un concurs de revew-uri auto. Mă rog, premiul se oferă prin tragere la sorți, deci nu-mi fac iluzii. În schimb, am beneficiat de ocazie pentru a posta acolo lucruri pe care aș fi vrut să le știu înainte să-l iau pe Murgu, citez:

Am un Smart Fortwo de 600 cmc din 2000 si sunt extrem de multumit de el, pentru ca:

Murgu 600, un negru Smart Fortwo

Murgu 600, un negru Smart Fortwo

1. Consuma putin. In functie de cum conduci, consumul poate fi de la sub 2 l/h la 4 l/100km.
2. Dupa cum indica si vitezometrul, masina este optimizata pentru viteze de pana la 60 de Km/h. Consumul cel mai mic este aici.
3. Murgu meu are cutie semi-automata. Uzual o folosesc in modul automat. Manual o folosesc doar cand cobor Dealul Feleacului si pe Transalpina, pentru frana de motor.
4. Plafonul panoramic este de vis, facand ca habitaclul masinii sa fie luminos.
5. Smart-ul este mult mai sport decat pare. Daca imi pun ambitia, plec primul de la semafor.
6. Motorul toarce foarte frumos. Un motor de Smart Fortwo tine cam 500,000 de kilometri. Majoritatea care se aduc la noi, cu 10 – 12 ani vechime, indiferent de ceea ce va va spune oricine, au in jur de 200,000 de kilometri, pentru ca masina este usor de condus si pentru ca este o plecere sa o conduci. Oricum, fiind o bijuterie, motorul de Smart tine. Va veti plictisi de masina mai de graba decat sa va cedeze motorul.
7. Este un autoturism pentru oras, dar nu-i plac bordurile inalte. Asigurati-va ca aveti unde-l parca, fara sa trebuiasca sa urcati borduri inalte. Masina este farte joasa.
8. Grasii incap bine in masina. Chiar si la 150 de Kg fiecare.
9. Portbagajul este suficient. Ideea este sa fii un pic organizat.
10. Portierele sunt largi si este comod de intrat in masina.
11. Masina se spala usor, rapid si ieftin. La OMV, cu o fisa de 5 lei, poti sa-ti faci exteriorul complet, in cele trei minute cat ai jetul la dispozitie.
12. Plinul nu te rupe de buzunar, fiind cam de 20 de litri. Maximul cat am alimentat a fost de 120 de lei, fiind pe ultima linie de jos la combustibil.
13. Masinuta te disciplineaza, daca esti dilau la volan.
14. Taxele sunt mici.

Parti mai putin bune:

Murgu, la înălțime

Murgu, la înălțime

1. Nu este o masina de iarna cu viscol, precum in Baragan. In Ardeal merge, dar in Baragan nu prea e usor de condus.
2. Masina are tractiune pe spate. Vara este un avantaj, iarna nu. Nu frana pe panta, pe polei, nu brusca masina!
3. Vara, poti sa mergi linistit in coloana, co orice viteza ar merge. Iarna nu. Din experienta mea, este nevoie sa o conduci cu 20 – 30 de Km/h mai incet decat restul. Astfel, daca coloana merge cu 80, nu-i da mai mult de 60, pentru ca – in caz de ceva – nu poti frana!
4. Daca drumul este inzapezit, cel mai bine ar fi sa nu iesi cu ea ori, daca iesi, ar fi bine sa ai experienta. Daca n-ai, intr-o Duminica neaglomerata, iesi cu ea la plimbare, sa vezi cum se comporta.
5. Totusi, asta nu inseamna ca nu poti merge cu ea iarna. Poti, dar sa nu o bruschezi. Am mers cu ea pe drum oglinda, si n-am avut probleme.
6. Depasirile facute cu Smart-ul sunt senzationale. Imi sta inima in loc de fiecare data cand trebuie sa depasesc. De fapt, mai bine nu depasesc, depasiti-ma voi.
7. Si tot apropo de bruscat masina, iarna se vede la ce-s bune ABS-ul si ESP-ul, respectiv se vede de ce sunt dotari standard la Smart.
8. Nu-i place offroad-ul. Deloc. Desigur, se poate dezactiva ESP-ul, dar n-am incercat si sper sa nici nu fie nevoie.
9. Masinuta nu accepta compromisuri: iarna trebuie sa-i pui cauciucuri de iarna.
10. Iarna, motorul nu se incalzeste mai mult de 60. Deci consumul este mai mare decat vara, fiind optimizat pentru 80.
11. Pentru ca jumatate din masina sunt geamuri, dezaburirea se face asa: aer din exterior, fara incalzire, putere maxima. Si ger maxim.
12. Aerul conditionat este sensibil. Daca nu-l pornesti de doua ori pe saptamana, se duc garniturile.

Consideratii speciale:

Murgu, cu urechiușele (oglinzile) strânse...

Murgu, cu urechiușele (oglinzile) strânse…

1. Daca simti ca-ti sare putin fundul, mergi prea repede!
2. Sunt destul de putine service-uri care stiu sa le repare. In Cluj este sigur unul specializat pe Smart.
3. Masina e usoara. Pastrati distanta. Cand franati brusc pe panta in jos, se vor ridica rotile din spate de pe asfalt.
4. Conduceti foarte, foarte preventiv.
5. Nu-mi indica bine cata benzina am. Cand s-a dus prima linine, sunt la jumatatea rezervorului.

Review-ul

Lasa un raspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Vreau să fiu părtaș la faptă. Poți, de asemenea, să fii părtaș și fără martori.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.