Viitorul fotobloggingului
În domeniul fotografiei clasice și al fotobloggingului s-a spus aproape totul. Cu o cameră decentă, niște setări automate (pe care orice cameră foto decentă le are) și un pic de prelucrare digitală se pot obține niște rezultate bune spre spectaculoase.
Sigur, talentul artistic și fotografic nu poate fi substituit de tehnică, însă absența acestuia poate fi ameliorată, după cum spuneam mai sus, cu o cameră foto decentă, un software decent și, evident, un subiect fotografic cât de cât.
De aceea, cred că viitorul fotobloggingului este dat de fotografia stereosecopică (denumită popular fotografie 3D), iar măsura adevăratului talent fotografic se va vedea în fotografiile 3D (stereoscopice, dar hai să folosim denumirea populară) obținute.
Momentan nu am auzit să existe vreun software de prelucrare decentă a fotografiilor 3D, de aceea se cere pricepere și talent în utilizarea setărilor puținelor modele de aparate foto 3D prezente pe piață la prețuri decente.
Cu alte cuvinte, nu se poate trișa.
De aceea, cred că cei care vor să prindă acest nou val de fotografie, ar trebui să fie pionierii acesteia și să-și achiziționeze echipamentul necesar și, din fericire, unele dintre ele au prețuri decente, iar una dintre camerele foto 3D este Sony DSC TX9, disponibil pe site-ul quickmobile.ro la un preț de 1215 lei.
Sigur, poate părea ciudată recomandarea mea, întrucât numărul de monitoare 3D este destul de mic. Însă tendința online este ca oamenii pasionați de un subiect să urmărească blogurile de pe nișa respectivă, iar fotografia 3D cred că ar putea fi o nișă foarte, foarte puternică, dacă cineva s-ar încumeta să o și abordeze într-o manieră practică.
De aceea, cred că aparatul foto 2D/ 3D Sony DSC TX9 ar trebui să fie în dotarea oricărui entuziast de fotografie, 2D sau 3D. Pentru că primul val este întotdeauna și cel mai puternic.
Dacă-ți iei tu aparatul acela, promit să-mi iau și eu monitor 3D 🙂
Bă, să știi sigur că mă ispitește! Jur. Dacă n-aș fi așa cheltuitor, în 2 – 3 luni aș strânge lejer banii. :((