Acest website are nevoie să folosească cookies, care sunt niște fișiere text de mici dimensiuni ce conțin referințe specifice, dar nu explicite, stocate pe computerul voastru, astfel încât, de exemplu, atunci când lăsați un comentariu, datele din formular să se salveze, dar nu numai.
Fără acces la cookies, aceste date nu se vor salva.
Pentru a afla mai multe despre cum folosim informațiile și despre dreptul vostru asupra datelor voastre, vă rugăm să consultați pagina Politica de Confidențialitate.
Puteți modifica accesul la aceste cookies accesând taburile din stânga.
“Când ai doar trei probe la Bac nu ai dreptul să spui că a fost greu, fi-v-ar pielea a naibii. “ – Poftim? De când sunt doar 3 probe? Cum adică? Deci nu mai sunt nici măcar probele orale? Să înțeleg că ăia de la mate-info dau doar din română și matematică plus sport sau ce-și aleg BAC-ul??? Deci acum practic intri la Poli (de exemplu) fără admitere, doar cu nota de la BAC, practic știind doar ceva matematică? Nu se poate…
Și eu care credeam că a mai evoluat învățământul, dar se pare că ne întoarcem la perioada comunismului…
Probele orale mai sunt. Se și vede ce bune al dreq sunt. Dar sunt numai trei serioase: română, matematică și un opțional.
Nu fii rău. Diferența între bac-ul de acum și cel de pe vremea ta e că se dau doar 3 probe scrise în loc de 4, adică s-a eliminat ultima probă, cea la care îți alegeai orice materie, nu doar din materiile de specialitate.
Măi, gândește-te la un profil real: ăștia dau scris limba română, care nu are nici o tangență cu domeniul lor (lucru care mi se pare în continuare ridicol, deoarece sunt obligați să facă la fel de multe ore de română ca și un profil de filologie) și matematică, pentru că probabil a 3-a probă e sportul. În acest caz, mie mi se pare inadmisibil ca aceștia să intre la facultate doar pe bază de dosar. Un elev care termină un liceu pe profil real ar trebui, de asemenea, să fie testat din noțiuni de informatică sau fizică sau chimie sau biologie, în funcție de specializare.
Da știu că avem mulți analfabeți care nu știu să se exprime corect, dar, din câte știu eu, programa școlară la limba și literatura română din liceu e axată doar pe literatură și analiză literară, deci cei care nu prea au noțiuni de gramatică rămân tot în plop. Poate s-au mai schimbat lucrurile de acum 7 ani (dar mă cam îndoiesc).
Uită-te la punctul 2.2 de aici http://www.ebacalaureat.ro/bac/bac2011/Anexa_1_LISTA_DISCIPLINELOR_2011.pdf
Dacă documentul e corect, atunci cei de la real nu au posibilitatea să aleagă sportul.
Cât despre limba și literatura română, eu zic că ar trebui împărțită în două materii. Limba română ar trebui să fie materie obligatorie pentru toți și probă eliminatorie la bac (pentru că regulile ce o guvernează țin în mare parte de logică, deși nu tot timpul), iar literatura română să rămână doar elevilor de la profilul umanist și de la cel vocațional.
O ciudățenie pe care am observat-o este posibilitatea celor de la filiera umanistă de a alege economia. WTF?
Mda, interesant. Se pare că am comentat ignorând faptul că, totuși, s-au mai luminat “dăștepții” ăia de la ministerul educației și și-au pus și ei niște semne de întrebare… Mersi de link 🙂
Poate astfel, după încă vreo 20 de an ide reforme, mai avem o șansă de a evolua în direcția bună, dacă nu vor începe întregi migrări ale elevilor către profile umane de teamă că nu vor face față la cele reale…
Nu sunt de acord, indiferent de profil trebuie să cunoști limba și literatura română. La profil real se fac două ore pe săptămână. Evident, examenul este mai simplu decât la cei care fac șapte ore pe săptămână. Dar examenul trebuie să fie.
Pe vremea mea erau taman 4 ore de română la profil real și tot ce studiam era analiză literară pe niște texte care mie-mi provocau migrene, inclusiv poezii… Într-adevăr, nu sunt la curent cu ultimele modificări din programă și mă declar oarecum surprins… Poate totuși ne îndreptăm în direcția bună, strict din punct de vedere al reformei învățământului…
Haide, bre, că între română și C e mai faină româna.
Dacă nu o învățam din momentul în care m-am născut, aș fi blestemat la ea mai ceva ca la limba franceză 😛
De ce?
Păi uită-te cât de greu le este străinilor să pronunțe cuvinte românești 😉
Păi tu ești român…
Da, dar încercam să privesc lucrurile din perspectiva unui străin 😉
Crezi că poloneza e mai ușoară?
Dacă te naști și trăiești acolo, e simplă 😀
Păi fix pe același principiu, dacă te naști și te educi aici, româna e simplă. S-a văzut la Bac. =))
Vai, ce subtil ai fost =))
Da, ca toporul la negociere.
Şi din cei care au trecut bacul cel puţin o treime dintre ei sigur nu au meritat. Că să fim sinceri, şpaga încă există şi nu au fost prinşi toţi liceenii care au copiat. Deci e îngrozitor ce se întâmplă. Şi când mă gândesc că ei sunt viitorul…
Da, așa zic și eu.
Gresesti. Multi chiar sunt prosti gramada. Nu sunt dintr-un material suficient de bun incat sa aiba rost sa faca un liceu teoretic si cu atat mai putin sa dea bacul si sa incerce sa intre la facultate. Nu avem doar universitati degeabiste, avem si licee degeabiste. Si pot sa garantez ca le avem de mai bine de zece ani.
Liceele bune au avut si la bacalaureatul asta promovabilitate de peste 95%. Liceul la care am fost eu are in continuare elevi in concursuri internationale.
Tot ce se intampla este ca acum ies toate gunoaiele la vedere. Si-s al dracului de multe, ca au tot fost ascunse sub pres timp de zeci de ani.
Am citit candva o chestie care mi-a placut enorm: nu te apuca sa dezgropi mortii daca nu esti pregatit sa suporti duhoarea.
Pfuai, nu pot să cred cât de tare e acest comentariu! =)) Așa, Ana, zi-le de mama lor!
Bun articol, foarte bun…tara geme de prostie…eu am avut coleg care a terminat POLITEHNICA si nu stia tabla inmultirii…a avut bani….
Păi e just. Cum zicea și Einstein, totul e relativ. 3 x 3 = 7, în funcție de moneda de referință. =))
Deci mie nu mi-a plăcut deloc BAC-ul. Sunt printre cei 44% care l-au luat, dar nu mi-a plăcut. Am scris și pe blog despre asta, dar mai am de adus niște completări într-un articol următor. În primul rând, eu am făcut mate info, cu 3-4 ore de română pe săptămână. Și am dat același examen la Limba și Literatura Română ca și cei de la Filologie, care au nu știu câte ore de Română pe săptămână și așa cum e la noi info, așa e la ei româna. Și nu mi se pare corect. Mi se pare bună ideea lui TNH, ca toți să dea același examen la Limba Română, iar cei de la uman să dea și la Literatură cum, s-a dat până acum, în timp ce restul să dea un examen mai ușor la Literatura Română .
În legătură cu examenul la mate, am dat M1 pentru că am învățat M1, dar cei de la filologie nu au dat examen la Mate, deși au făcut atâtea ore de mate câte am făcut noi la Română, în schimb noi am dat același examen la Română (știu m-am repetat).
Apoi, obiectul la alegere. Eu aveam de ales între Biologie, Chimie, Fizică și Informatică. Destul de corect, am făcut de toate până într-a 12-a. Și am ales Informatică. Dar la mine la liceu, din 8 clase de-a 12-a, 6 erau la profil tehnic și dintr-a 9-a au făcut diferite module, obiecte tehnice. La BAC aveau de ales între Biologie, Chimie și Fizică. Biologie au făcut doar într-a 9-a și a 10-a, dar majoritatea au dat la Biologie. În afară de Fizică, nu au avut de ales un alt obiect pe care l-au studiat, din plin, aș putea spune, timp de 4 ani. Iar nu mi se pare corect.
Cât despre probele orale, sunt oarecum indiferent. Acum se dă la Română oral, Engleză oral și scris și proba digitală. La toate primești un calificativ (Suficient, Începător, Avansat, Experimentat la Română și Digitale și A1, A2, B1, B2 la Engleză) care nu afectează nota de la BAC, doar primești niște certificate. Care nu cred că mă vor ajuta foarte mult.
În fine, asta mi-e părerea.
Tu ziceai că elevii deștepți sunt alungați din țară, dar într-un alt articol spuneai că nu prea ești de acord cu plecatul în străinătate, ci că ar trebui să încercăm îmbunătățirea situației din România. Așa că te întreb: ce părere ai despre un elev care a luat BAC-ul anul acesta și pleacă în altă țară să studieze?
Da, aia n-a fost OK, cu proba la română care nu era pe module. Pe vremea mea era, eu am dat M2. Dar restul mi se pare acceptabil, câtă vreme materia era compartimentată: biologie și ce mai era, în funcție de câte ore s-a studiat în liceu la materia respectivă.
Scuze că n-am folosit paragrafe în comentariu 🙂 Acum mi-am dat seamă că e cam greu de citit fără. Poate le poți adăuga tu :p
Le-am adăugat, că ai scris frumos și îngrijit și era păcat de așa comentariu să fie ilizibil. 😀
Mersi.. Acum se citește mai ușor 🙂
Uite că i-a mai venit unuia aceeași idee, ultima frază înainte de PS de la acest link: http://www.gandul.info/puterea-gandului/romana-ca-matematica-8448248
=)) Ce tare! Și PS-ul e demențial.
[Referitor la subiectele pozate de pe linkul dat de tine] Mdea, dracu’ poate să înțeleagă de ce un elev pasionat de matematică și științe reale trebuie să știe să rezolve asemenea subiecte. Pentru mine, sunt niște aberații și îmi aduc aminte și acum cu ce silă citeam noțiuni de astea prin cărțile de comentarii. Probabil pentru un filolog sunt fascinante, dar, pentru mine, în mod cert, NU.