Cum e cu motorul EcoBoost de un litru?
Zoso spune că nu prea e bine. Pe de altă parte, la #vizitainhd, la Sarmizegetusa Regia am urcat pe coclauri cu un Ford B-Max, mașina oficială a lui Chinezu. Evident, Chinezu conducea, iar eu am vrut să văd cum îi noua mașinuță produsă de Ford la Craiova.
Au fost acolo, în Munții Orăștiei, câteva pante care mie mi s-au părut dificile pentru orice motor, iar Fordul B-Max le-a abordat cu brio. Desigur, și șoferul are meritul lui, evident, dar mie mi-a plăcut că motorașul avea un minim de vână cu care, la o adică, să zburzi pe pantă în sus. Ce-i drept, la viteză mică, fiindcă drumul pietruit nu permitea o mai mare viteză.
De fapt, și asta vroiam să spun de mult, mi-ar plăcea un Ford Fiesta, noul Fiesta, cu motorul EcoBoost de 1L și cutie automată (am auzit că nu se produce așa ceva, dar mie asta mi-ar plăcea). Și nu pentru că ar avea nu știu ce specificații, ci pentru că eu conduc – în general – pe distanțe medii și, în general, regulamentar.
Amu, nu știu cât de apăsată era pedala Chinezului la urcare, dar mie mi s-a părut că a urcat normal spre bine, cu doi bărbați în mașină – și, vorba aia, nu suntem, pișpirici – și o doamnă slăbuță.
Nu știu, poate Fiesta se mișcă mai rău? O fi avut mai puțini cai motorul de Fiesta testat de Zoso decât motorul de B-Max testat de Chinezu? Habar n-am. În schimb, dacă la un Smart de 600 de kilograme eu am 55 de cai, mă aștept ca la 90 de cai de Fiesta, mașina să aibă maxim 981 de kilograme, pentru același raport putere/greutate cu mașinuța mea.
Io știu? Îmi scapă ceva? E Fiesta aia mai grea de atât?
Nu stiu sigur daca e mai grea de atat, insa motorul ala de 90 de cai merge ca uns! Dat fiind faptul ca nu am nevoie de putere si nici nu sunt un impatimit, am condus masina unui amic si chiar mi-a placut, e fasneata rau in oras.
Așa zic și eu despre Smart-ul meu. =))