O fază cam nașpa

Se vede și din videoclip, în momentul în care copilul și-a tras părintele să traverseze strada, între mine și ei erau cam patru lungimi de mașină, deci în jur de 20 de metri.

Am cauciucuri bune, am frâna reglată sus (să prindă mai repede) și eram atent, circulând regulamentar. Și totuși, îmi mai lipseau doi metri, pe care n-am avut de unde să-i scot, în ciuda ABS-ului (se și aude).

Conform poliției rutiere, la 40 de Km/h distanța de frânare este de 23 de metri, la 50 este de 32 de metri, iar la 60 este de 43 de metri. Ceea ce înseamnă că dacă ai mai mult de 38 de Km/h, ești belea.

Oare pietonii nu înțeleg că trebuie să se asigure înainte de a proceda la traversarea străzii? Nu de alta, dar există niște legi ale fizicii care ne țin legați ca niște lanțuri…

1 Commentariu

  1. Tudor 04 mai 2016 la 19:14 - Raspunde

    E bine ca autorul postarii a introdus in calcul timpul de reactie si distanta parcursa in acel interval, dar distanta de franare efectiva a masinii de la momentul in care e actionata frana si oprirea completa imi pare ca sunt de la dacia 1100, 1960 toamna.

    De la 90 Km/h la zero [carosabil uscat] orice masina moderna [cam din 1990-1995 incoace] cu gume decente opreste pe uscat oriunde intre 35-40 metri. Cateva exemple aici:

    http://www.which.co.uk/news/2012/05/best-and-worst-supermini-braking-distances-285596/

    Au fost si niste plangeri la un moment dat la lansarea Duster ca ajungea la 42 de metri distanta de franare efectiva, ceea ce era sub-mediocru.

    Desigur, pe carosabil umed se complica rau de tot treaba pentru ca daca ai gume cu indice D/E/F, te duci intr-adevar inspre 70 metri cu franarea efectiva oricat de multe pistonase ar avea etrierii si oricat de mari ar fi discurile de frana. Dar autorul postarii de politia rutiera a prezentat acele date ca fiind pe “uscat”, asa ca ceva mi-a dat cu virgula atunci cand am analizat acele calcule.

    Cat despre pedala de frana reglata cat mai sus, eu nu recomand. Daca atunci cand doar am ciupit pedala am dat cu nasul in volan, 90% din cursa pedalei dupa acel punct e aproape inutila si controlul meu asupra franarii tinde spre zero.

    Cateodata e bine sa lasam totul in prisma ABS-ului, dar sunt destule situatii in care un control progresiv al franei te poate scoate dintr-o situatie nasoala, in special pe timpul iernii.

Lasa un raspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Vreau să fiu părtaș la faptă. Poți, de asemenea, să fii părtaș și fără martori.

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.