Acest website are nevoie să folosească cookies, care sunt niște fișiere text de mici dimensiuni ce conțin referințe specifice, dar nu explicite, stocate pe computerul voastru, astfel încât, de exemplu, atunci când lăsați un comentariu, datele din formular să se salveze, dar nu numai.
Fără acces la cookies, aceste date nu se vor salva.
Pentru a afla mai multe despre cum folosim informațiile și despre dreptul vostru asupra datelor voastre, vă rugăm să consultați pagina Politica de Confidențialitate.
Puteți modifica accesul la aceste cookies accesând taburile din stânga.
E bine ca autorul postarii a introdus in calcul timpul de reactie si distanta parcursa in acel interval, dar distanta de franare efectiva a masinii de la momentul in care e actionata frana si oprirea completa imi pare ca sunt de la dacia 1100, 1960 toamna.
De la 90 Km/h la zero [carosabil uscat] orice masina moderna [cam din 1990-1995 incoace] cu gume decente opreste pe uscat oriunde intre 35-40 metri. Cateva exemple aici:
http://www.which.co.uk/news/2012/05/best-and-worst-supermini-braking-distances-285596/
Au fost si niste plangeri la un moment dat la lansarea Duster ca ajungea la 42 de metri distanta de franare efectiva, ceea ce era sub-mediocru.
Desigur, pe carosabil umed se complica rau de tot treaba pentru ca daca ai gume cu indice D/E/F, te duci intr-adevar inspre 70 metri cu franarea efectiva oricat de multe pistonase ar avea etrierii si oricat de mari ar fi discurile de frana. Dar autorul postarii de politia rutiera a prezentat acele date ca fiind pe “uscat”, asa ca ceva mi-a dat cu virgula atunci cand am analizat acele calcule.
Cat despre pedala de frana reglata cat mai sus, eu nu recomand. Daca atunci cand doar am ciupit pedala am dat cu nasul in volan, 90% din cursa pedalei dupa acel punct e aproape inutila si controlul meu asupra franarii tinde spre zero.
Cateodata e bine sa lasam totul in prisma ABS-ului, dar sunt destule situatii in care un control progresiv al franei te poate scoate dintr-o situatie nasoala, in special pe timpul iernii.