Chiar dacă PR-ul nu este relevant…
Chiar dacă, așa cum spune orice specialist SEO, PR-ul nu este relevant, putem să ne jucăm un pic de-a SEO, să vedem cum stă orice site cu sitemap (hartă a site-ului) din punct de vedere al PageRank-ului, să vedem ce anume consideră Google că este relevant.
Evident, este doar o joacă, după cum spuneam, dar este, totuși, una serioasă. Astfel, pentru a ne juca, avem nevoie să extragem pe un server undeva arhiva asta ZIP, conform detaliilor de aici.
Arhiva de mai sus se poate extrage local și face upload pe server, iar recomandarea mea este să redenumiți index.php ăla în altceva, nu de alta, dar n-aș vrea să vă suprascrieți index.php de la WordPress (pentru că toată lumea are obiceiul să pună scripturile direct în root-ul web, că e mai ușor de accesat).
Amu, pagina generată după ce veți introduce URL-ul fișierului de sitemap (sitemap.xml) va arăta de forma următoare (așa am obținut rezultatele de aici), exceptând tabelul din stânga, cel colorat în gri, care este o adăugirea de-a mea, adăugire născută din nevoia de a avea un tabel în HTML, tabel care să poată fi importat în Word și apoi în Excel:
Pentru a formata informația diferit față de scriptul original, în reprezentarea mea aceasta fiind de forma unui tabel, nu a unei liste așa cum este în scriptul original, trebuiesc schimbate câteva linii, din:
În:
Evident, dacă nu aveți nici măcar sitemap.xml la site, problemele de SEO sunt mai grave, deci nici n-are rost să discutăm, dar să nu divaghez. Deci, dacă folosiți scriptul modificat de mine, salvați pagina HTML pe hard disk, iar din codul HTML scoateți tot ce este înainte și după tabel, după care îl deschideți în Word (Winword, din Office), îi dați Copy și apoi Paste în Excel.
De ce așa de complicat? Pentru că dacă aveți, ca și mine, 7000 de pagini, nu veți putea deschide fișiere atât de mari, cel puțin nu în timp util (gen 20 de minute). Știu pentru că am încercat.
Așadar, pe scurt:
- Download script (original/ modificat), cu cele două fișiere.
- Rulat.
- Vizualizat rezultate.
- Dacă s-a rulat scriptul modificat, se trece mai departe:
- se curăță codul HTML până rămâne doar tabelul în pagină, fără nimic altceva.
- se deschide în Word cu File > Open (nu merge cu Drag & Drop).
- Se copiază tabelul, eventual din colțul aflat în stânga sus, în Excel.
No, cam asta e. Eventul, pentru cei pasionați de programare, se poate modifica scriptul să salveze direct în formate de Excel, gen CSV sau XLS.
Oricum, avantajul rulării scriptului de mai sus constă în faptul că ia toate paginile din sitemap, ceea ce este un lucru bun. De exemplu, cei care n-au sitemap sau care nu vor să ruleze scripturi, pot încerca PaRaMeter, doar că mie de la o vreme nu-mi mai merge. Acest program poate scana site-ul, cu o profunzime variabilă pentru a lua URL-urile paginilor. Dar nu e prea precis.
În fine, așa am obținut rezultatele acestea. După câteva ore de muncă.
Mersi domnu’. Foarte util.
Cu plăcere. Să-mi spui ce rezolvi. 😉
Am rulat fisierul modificat de tine la mine pe server. A dat o eroare dar, în final, a functionat. Am comparat sitemapul tau cu al meu si am vazut ca la mine in sitemap apar si tag-urile. Oare o fi de rău sau de bine?
Da, poate nu mergea cURL sau fopen, parcă.
Cam complicat dar o sa incerc si eu. Sunt foarte curios cum stau cu PR-ul pe pagini.
E interesant!
Te-am urmarit pana la un moment dat si m-am pierdut:)) conteza pr ori ba?
Nu prea. Dar e bine să-l ai.
deci daca ai pr …inseamna ca ai si atat:))
Înseamnă că doar dormi mai bine noaptea.