Techsylvania, ziua 2, idei

  1. Ubuntu 16 LTS aduce niște schimbări semnificative, prin aceea că – pe lângă încapsularea clasică a aplicațiilor folosind pachete DEB – introduce și încapsularea aplicațiilor folosind snapshots, ceea ce le va permite dezvoltatorilor de aplicații să le facă disponibile atât pentru mobil, cât și pentru platforme noi. (Mark Shuttleworth)
  2. Din prezentarea lui Mark Shuttleworth am reținut următoarea stivă tehnologică: Galera Database (Multimaster MySQL), Juju Charms, CloudFoundry, Cloudbase.
  3. Cea de-a treia epocă a mobilității ne va permite să ne actualizăm mașinile, să previzionăm defectele, să înlănțuim TIR-urile pe autostradă și, printre altele, să beneficiem de mobilitatea oferită ca un serviciu, totul folosindu-ne de inteligența roiului, adică seturi de informații venite de surse multiple, de genul miilor și zecilor de mii. (Holger Weiss)
  4. În IT, există conceptul de MVP (produsul viabil minimal) dar există și o dezbatere care încearcă înlocuirea MVP cu experiența încântătoare cea mai minimală. Totuși, nu există o rețetă secretă, sau o soluție sigură de urmat, ci nuanțe și abordări. De exemplu: Poți angaja un “jucător” de categorie A. Dar poate ar fi mai bine să angajezi un am pe care l-ai accepta să-ți fie șef? Poți, de asemenea, angaja un om pentru că aderă la cultura companiei, Dar oare n-ar fi mai bine să angajezi un om care aderă la valorile acesteia? Desigur, poți angaja un expert în domeniu. Dar uneori nu este, oare, mai bine să angajezi pe cineva din afara industriei (exemplu: Tesla)? Diversitatea, în fond, este mai bună. Focusul este claritatea scopului. Nu mai este suficient să angajezi oameni auto-motivați. (Rohan Chandran)
  5. Acum, în lume, pentru fiecare om există cam 10 mașini, nu autoturisme, ci entități cyber-mecanice sau electro-mecanice. Într-un viitor tangibil pentru majoritatea dintre noi, pentru fiecare om vor exista 100 de mașini. Aceasta, întrucât inteligența artificială apare acum. Acum, inteligența artificială învață prin practică supervizată, precum copiii. În timp, va apărea Inteligența Artificială Generală (cea de acum este foarte specializată) și, după aceea, SuperInteligența Artificială ceea ce va duce la schimbarea condiției civilizației în ceea ce se cheamă transumanism prin efectul cumulativ dat de superinteligență, superconectivitate umană și superfericire (dacă sunt de acord cu primele două, cu aceasta din urmă nu pot fi, pentru că fericirea umană este decuplată de orice progres tehnologic). (Fabian Westerheide)
  6. Ca să poți trece de la MVP (punctul 4) la cea mai minimală experiență încântătoare, una dintre metode este să folosești testarea A sau B, ca să-ți dai seama cam ce vor clienții. Pe de altă parte, introducerea unor indicatori de performanță (KPI) în interpretarea rezultatelor (A este mai bun ca B) este o abstractizare care poate ascunde efecte nedorite (răul cel mai mic). De aceea, empatia (ca principiu de înțelegere a clienților) trebuie să meargă mână-n mână cu datele din teren. De aceea, este important să înțelegi felul în care informația este structurată, iar modelele de utilizare de bază sunt cheia. (Jennifer Beecher) De exemplu, Twitter încalcă principiul care spune să nu adaugi lucruri inutile.
  7. Știu că sună ciudat, dar nu ai nevoie de un produs, ca să poți să vinzi. Sunt total de acord cu asta. Nevoile sunt mai importante decât utilitățile extra. Decizia de achiziție este emoțională, nu logică. Cel mai bine se vede asta la telefonia mobilă și în administrația publică. Pentru un proces de negociere corect executat, vânzătorul ascultă 80% din timp. (Ceea ce înseamnă că-n cei 2% din timp nu vorbește prostii.) În vânzări, emoția clientului este cea care-ți oferă bani, exact precum în cerșetorie. Este OK să fii agresiv în vânzări, dacă această atitudine este acceptabilă din punct de vedere cultural, precum în SUA sau Africa de Nord. Ai nevoie, deci, să-i vinzi ceva, cuiva? Combinația Yesware + LinkedIn + Jigsaw te ajută. (Flaviu Simihaian)
  8. Astfel, dacă vrei să vinzi o companie, ai nevoie de un plan B extrem de solid. (Jan Hichert)
  9. Eșecul este cauzat de modul de gândire concentrat pe insuficiență (nu am destui bani), iar nu pe abundență (întotdeauna vor exista oportunități). Ca atare, nu ai  nevoie să suferi pentru a avea succes. (Sunt de acord cu asta, cu o singură excepție: ai nevoie de suferință ca să rămâi în sfera succesului, în sensul că suferințele anterioare aduc succesul la adevărata sa valoare și-l păstrează acolo, altfel acesta devine temporar și este plină lumea de actori și de muzicieni care au decăzut rapid). (Stefan Fountain)
  10. Vânzările sau unificările (mergers and aquisitions) apar mai ales acolo unde – pe o piață limitată – se luptă multe companii. Facebook Marketing API este liber la acces. 79% din veniturile Facebook sunt de pe telefoane mobile și-i ajută pe comercianți să le vândă oamenilor potriviți la timpul potrivit, folosind mesajul potrivit.(Tom Laster)
  11. Tehnologia le dă oamenilor forță și libertate. Pe de altă parte, tehnologia are nevoie de timp pentru a fi dezvoltată, spunea  Joyce Shen de la Thomson-Reuters. Ca și notă personală, aceasta este una dintre cele mai influente companii despre care prea puțini oameni au auzit, iar forța vine din aceea că TR dirijează o parte din fluxul mondial de informații relevante, iar informația este putere. Interviu moderat de Lucian Mândruță.
  12. Atenția umană pe internet este de 9,2 secunde în medie. Un peștișor de acvariu are o perioadă de atenție de 10 secunde. (La câte notițe am luat, o jumătate de carnețel, sunt supraomul lui supraomul lui Nietzsche). CEO-ul oricărei companii trebuie să meargă în SUA. Cultura companiei trebuie să fie aceeași peste tot. (Conform punctului 4, nu sunt de acord: valorile trebuie să fie aceleași peste tot în companie, cultura este OK să fie diferită, diversitatea este OK!). Fără date, ești doar un om cu o opinie. Aici Frank Meehan vine cu o serie de grafice care arată corelația dintre vânzările de mese de ping-pong în Silicon Valley și investițiile în companii. Personal, nu sunt de acord. Corelația nu înseamnă neapărat cauzalitate, iar abstractizarea s-ar putea să ne ascundă informații relevante, conform punctului 6.
  13. În lume există peste 2 miliarde de vegetarieni (nu prin voință proprie) iar până în 2050 vom mânca, la nivel planetar, cu 70% mai multă carne. Implicația este că acum puțin peste jumătate din populație are acces la carne. Vacile sunt o tehnologie depășită (la cât poluează, tind să fiu de acord). Mușchiul artificial este realizat din miotuburi, iar hamburgerul artificial a fost construit din 10,000 de astfel de miotuburi, fără grăsime, cu un cost total de 250,000 de euro. Astfel, în carnea artificială se poate adăuga inclusiv Omega-3. Desigur, există alternative vegetale la carne, chiar și insecte, dar nu au nici textura, nici eficiența și nici aspectul cărnii. Plus de asta, niciun animal nu a fost rănit la producerea cărnii artificiale. Totuși, o implicație interesantă este că odată cu reducerea numărului de vaci va trebui să producem lapte artificial. Acum, carnea artificială se poate produce cu un preț de aproximativ 65 euro per kilogram, în instalații asemănătoare celor de producție a sângelui artificial, iar prețul va continua să scadă. (Mark Post) Am precizat că aș mânca așa ceva și că n-aș avea nicio greață. Doar mușchi, ecologic, sustenabil, făcut într-o soluție lichidă asemănătoare serului. Miliarde de tone de ton mi-aș face.
  14. Există o economie spațială, iar aceasta este cu mult mai complexă decât ne imaginăm: minarea asteroizilor, industriile spațiului profund și economia orbitelor terestre joase (sateliți). În România, orbitele joase ne sunt mai la îndemână decât autostrăzile! Și tot legat de economia orbitală, se construiește un internet al spațiului, se lucrează la Electric Coin, o monedă virtuală cu valoare în energie solară, ce va fi folosită în spațiul imediat, dar există și alte resurse spațiale, cum ar fi frigul, potrivit pentru centrele de date. Totuși, acum se poartă negocieri pentru modernizarea legislației spațiale, în sensul că acum țara de unde a fost lansat ceva în spațiu îi determină acestuia aparținerea, iar în viitor se vor putea înființa companii în orbitele joase, ca și cum ar fi țări, există o bancă orbitală și se va înființa, la un moment dat, și un magazin orbital, ceea ce are foarte mult sens, întrucât produsele industriale realizate în spațiu sunt mult mai bune decât cele realizate pe Pământ, întrucât gravitația terestră așează, de exemplu, atomii mai grei în jos, iar cei mai ușor în susul substratului, în timp ce în spațiu dispunerea este omogenă, iar la electronicele de precizie aceasta contează. De asemenea, și medicamentele produse în spațiu sunt mai bune, pentru că bacteriile producătoare funcționează mai altfel, și-și activează inclusiv gene care au rămas nefolosite vreme de miliarde de ani. (Ioana Cozmuta) Nu este SF, ci viitorul la care NASA lucrează, întrucât Ioana Cozmuța lucrează la NASA cu niște companii care vor să fie primele în spațiu.

Da, a doua zi a Techsylvania a fost cu mult mai interesantă decât prima.

Lasa un raspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Vreau să fiu părtaș la faptă. Poți, de asemenea, să fii părtaș și fără martori.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.