Legat de dărâmarea autostrăzii…

Un document al companiei, intrat în posesia ziarului „România liberă“, indică faptul că nu este vorba de fisuri de suprafaţă, ci de probleme ce necesită demolarea integrală a lucrărilor. „Cu ajutorul unui excavator având cupa de 1,3 metri cubi s-a constatat că infiltările de apă sunt la o adâncime între 8 şi 10 metri faţă de cota roşie (linia autostrăzii într-un plan vertical – n. red.)“, arată o notă de constatare semnată de angajaţi ai Companiei Naţionale de Drumuri Naţionale şi Autostrăzi din România (CNADNR), respectiv Călinescu Doru, director de calitate, Nicula Dan, inginer al Direcţiei regionale Braşov, şi Mihai Gheorghe, şeful serviciului autostrăzi al aceleaşi direcţii. În toamna anului trecut, mai precis la zece zile după deschiderea electorală a circulaţiei, CNADNR pretindea că este vorba de fisuri superficiale.

România Liberă

Să nu fim imbecili, cei vinovați pentru prejudiciul creat vor să lanseze niște perdele de fum ca să ne amețească, dar:

  1. Studiile geologice s-au făcut în dorul lelii de către o firmă aservită politic. Dacă s-ar fi făcut studiile corect, cu hărți actualizate, s-ar fi văzut apa aia de la un kilometru, pentru că este o zonă cu izvoare…
  2. Cei de la CNANDR știau că studiile geologice s-au făcut în dorul lelii, pentru că nu era prima dată!, dar i-au dat bice înainte și au propus spre finanțare un proiect parțial greșit!
  3. Cei de la Ministerul Transporturilor știau sigur că proiectul este parțial greșit, dar nu și-au exercitat atribuțiile de serviciu, ci au preferat, din varii motive penale, să le țină partea celor de la CNANDR.
  4. Executantul lucrării, la o jumătate de an de la începerea lucrărilor, și-a dat seama că studiul geologic este făcut în dorul lelii, pentru că realitatea din teren nu bătea cu fantezia de pe hârtie, dar nu a avut ce să facă, a trebuit să lucreze cu materialul clientului, adică să respecte un proiect parțial prost și cu documentare proastă.

Cine plătește? Noi, pentru că ăștia sunt numiți pe criterii politice, nu pe competență. Că, dacă era competență, nu se ajungea aici.

Mai departe, se știe că sunt probleme foarte mari la Autostrada Transilvania și există riscul ca, pe actualul proiect, să n-o putem face. Există riscul major ca loturile A1 care leagă Deva de Lugoj să nu se poată face (pentru că, ghici ce!, Valea Mureșului este înșelătoare!) și sunt probleme deosebit de complexe chiar și pe anumite tronsoane de drumuri europene în Vâlcea, Buzău, Mehedinți și în zona de sud a Transilvaniei.

Dar, pentru că o mână o spală pe alta, ăștia or să se acopere unii pe alții, iar noi o să plătim lucrările proaste făcute după proiecte și mai proaste, și totul o să fie îngropat, atât la propriu cât și la figurat, sub un strat gros de lut galben!

Lasa un raspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Vreau să fiu părtaș la faptă. Poți, de asemenea, să fii părtaș și fără martori.

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.