Mie îmi place reclama de la Profi

Nu sunt ipocrit, dacă o făceau nemții o consideram la fel de genială cum o consider și acum. O fi ea un pic morbidă, dar nu este tâmpită ci transmite un mesaj puternic, de re-branding.

Pe scurt, mie nu mi-a plăcut de Profi întrucât nu aveau produse mai deosebite. OK, poate unele produse erau bune, nu zic  nu, dar nu erau parte a unui brand puternic, fiind considerate no name, întocmai pentru că cei de la Profi n-au făcut un efort de a-și crea un brand puternic.

Dar reclama asta îmi place întocmai pentru că are sânge în instalație:

– Uite, bă, (n-)ai trăit s-o vezi și pe asta! Avem pui nu știu de care la cinci lei.

Îmi place. Din ce era odinioară un brand cel mult mediocru, ca să nu spun slăbuț, acum începe să scoată colții. Iar când brandurile se bat între ele, câștigă clientul. În acest caz cartofi la 50 de bani kilogramul, ulei la patru lei (sau cât), pui de gătit și cine mai știe ce produse mai bagă ăștia la ofertă.

Dacă mă întrebați pe mine, asta este ceea ce avem nevoie în economia românească: ouă (testicule) în strategiile de marketing, pentru că denotă strategie și fermitate și, atenție, prețuri mai bune. Ca și justificare, mai țineți minte oferta coioasă și nemaiauzită cu două mii de minute în rețea din zilele când s-a lansat Cosmote-ul la noi și când toată lumea credea că e țeapă și că o să dea faliment în câteva luni?

P.S. Pentru ipocriții cu boicoturile. Bă băieți, să vă amintiți de boicot seara la 20 când veniți de la muncă rupți în gură de oboseală și când în loc să mergeți cinci minute până la un Profi de lângă voi, o să trebuiască să vă ridicați la înălțimea așteptărilor proprii și să mergeți o oră prin zăpadă până la alt magazin. Sănătate.

18 Comentarii

  1. TNH 17 februarie 2012 la 16:38 - Raspunde

    Mi se pare o reclamă slăbuţă, în genul celor apărute la noi după 1990, dar îmi place fraza de final “preţuri de pomană”. La câţi bisericoşi ce-şi dau la gioale pentru o sarma există în ţara asta, era şi cazul să apară o reclamă pentru ei. Ce să zic, le urez vânzări mari!

    P.S. Mi-a zis cineva că Profi-urile din comitatul nost’ au vânzări mai mari decât Kaufland-urile, Lidl-urile şi Penny-urile. Mie îmi cam vine greu să cred, de câte ori merg la Lidl sau la Kaufland e aglomeraţie mare, mă-ntreb atunci cum o fi la Profi. Am tot auzit că au promoţii-şoc de genul 1 kil ulei = 3 lei, dar parcă nu m-aş duce până acolo pentru atâta lucru.

    • Robin Molnar 29 februarie 2012 la 20:48 - Raspunde

      Habar n-am ce vânzări ai. Nu m-aș mira să fie mai mai ca-n Valea Jiului.

      • TNH 01 martie 2012 la 22:22 - Raspunde

        N-am înţeles nimic. Ce vânzări am eu? Şi cum adică să fie mai mai?

        • Robin Molnar 02 martie 2012 la 07:30 - Raspunde

          Spuneai că la voi în comitat vânzările sunt mai mari…

  2. iceman 17 februarie 2012 la 17:56 - Raspunde

    sper ca glumesti apreciind aberatia asta de reclama, imi aduce aminte de cea cu ” zboara, puiule , zboara “, au incercat sa atraga atentia, au reusit dar ma tem c-au facut-o precum cei de la antene cu posteriorul bocului
    peste 2 sapt plec in iceland asa ca cel putin o vizita pe blog vei avea de-acolo

    • Robin Molnar 29 februarie 2012 la 20:49 - Raspunde

      Adevărul e că-mi plăcea și reclama aia… =))

  3. brontozaurel 17 februarie 2012 la 19:16 - Raspunde

    M-am uitat de 3 ori la clip. De fiecare data nu m-am putut abtine sa nu-mi trag o palma.

    Cel putin pentru mine nu are efectul dorit.

    Mi se pare de prost gust faza cu mortu’ (desi m-a bufnit rasu’ cand am citit bucata cu “Uite, bă, (n-)ai trăit s-o vezi și pe asta!”).

    Si produsele cu preturi mici (si probabil proaste) nu sunt ceea ce ma atrag la un magazin. Uite, momentan ma tenteaza sa-mi fac cumparaturi la Mega-Image pentru ca au inceput sa aduca iar dulciuri faine si foarte greu de gasit altfel. Am gasit trufe Goldkenn, pe care le caut de doi ani, au si Rausch (sortimente despre care nici nu stiam ca exista) & alte chestii (Villars, Caffarel, Choc Elise, Vergani, Corsini, Droste, unele chestii de la Cote d’Or, Guylian sau Nestle pe care nu le-am mai vazut in alte parti). Plus ca in perioada asta dau carti de joc cu animalute de mare (and I’m a sucker for anything with animal pictures).

  4. stefan 18 februarie 2012 la 14:48 - Raspunde

    cele mai varza reclame. nici amuzante , nici sa te faca sa cumperi, te face sa schimbi programul

  5. Iulian 18 februarie 2012 la 17:14 - Raspunde

    Pentru o asemenea reclama trebuie sa ai sange in “tine”, risti si castigi, asta a facut si aceasta reclama a riscat si a castigat, chiar daca-i trasa rau de coada. De apreciat in orice caz. 🙂

  6. joita lucian 18 februarie 2012 la 17:53 - Raspunde

    Marfa reclama….e putin cam la limita…dar mi se pare haioasa ..cat despre magazine..sunte destul de puternici financiar…si au preturi rezonabile in comparatie cu multe supermarketuri!

    • Robin Molnar 29 februarie 2012 la 20:54 - Raspunde

      Da, e puțin la limită. Altfel, ar fi fost banală.

  7. Romeo 24 februarie 2012 la 09:17 - Raspunde

    Buna sau proasta este o reclama care v-a starnit pe toti. Iata ca aveti despre ce sa discutati. Hai, spor la barfa!

    • Robin Molnar 29 februarie 2012 la 21:32 - Raspunde

      Dar noi nu bârfim aici, că nu e Radio Șanț. 😉

  8. Gigel 01 martie 2012 la 15:57 - Raspunde
    • Robin Molnar 01 martie 2012 la 20:39 - Raspunde

      E bun. Îmi place. E pentru campania de la Blogal Initiative? 😉

Lasa un raspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Vreau să fiu părtaș la faptă. Poți, de asemenea, să fii părtaș și fără martori.

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.