Autostrada A10 – by csabius

Prietenul csabius a fost aseară pe A10, lotul deschis ieri, și ne oferă câteva detalii deosebit de binevenite:Atenție, Google Maps încă nu are actualizarea pentru acest traseu, dar Waze are./

  1. Care este calitatea asfaltului?
    Asfaltul fiind nou nu exista nici un fel de probleme notabile. Eu personal nu am simtit nici o problema de aderenta sau de alta natura. In unele locuri, unde suprafata de uzura a fost refacuta se simt cateva mici denivelari la jonctiunea straturilor, atat.
  2. Cum sunt marcajele? Dar semnele rutiere?
    Nu am vazut in strainatate ce am vazut aici. Toate iesirile respectiv parcarile sunt corect presemnalizate. Parapetii despartitori sunt dotati cu elemente fluorescente in numar chiar mai mare decat pe A1 (Sebes – Sibiu). Nu exista telefoane de urgenta, dar sunt panouri care indica numarul unic de urgenta 112 pentru a fi folosit in caz de nevoie.
  3. Intrările și ieșirile de pe autostradă sunt logice/ ușoare?
    Toate, mai putin nodul de la Turda care – inerent – le-a iesit cam complicat.
  4. Cum ți se pare nodul rutier de la Turda? De ce?
    E cam complicat datorita legaturilor complexe din zona respectiva.  Desi bretelele si legaturile existau deja in GPS, m-am orientat exclusiv dupa indicatoare si am ajuns unde am dorit. Pericolul este insa daca ratezi, si o iei spre Gilau pe A3 de ex, ca nu mai ai unde intoarce pana acolo… Nodul face legaturi cu ambele sensuri ale A3 precum si ambele sensuri ale DN7. Legaturile cu A3 sunt pe 2 benzi si limitare de viteza de 60-80 dupa caz. Nodul se integreaza cu bretele existente dinainte, unde presemnalizarile de directie sunt destul de scurte – dupa cum stim. Toate jonctiunile cu sosele respectiv nodul de la Turda sunt iluminate pe timp de noapte.
  5. Sistemul electronic de management al autostrăzii funcționa? Erau panourile electronice pornite și funcționale?
    Ele exista si functioneaza. Mai mult, exista si niste porti cu camera, care sunt fie pt vigneta fie masoara viteza medie (?).
  6. Care este calitatea spațiilor de servicii? Ai unde să alimentezi? Dar să tragi pe dreapta?
    Nu exista inca benzinarii. Intre Aiud si Turda exista 2 spatii de servicii dotate cu WC (deocamdata atat). Nu am iesit sa le verific, dar banuiesc ca au intrat in receptie, deci ar trebui sa fie functionale. Pe toata lungimea autostrazii exista banda de refugiu, mai putin pe portiunea de urcare dinspre Stejeris spre Turda, unde sunt 3 benzi de circulatie, fara refugiu.
  7. Există segmente iluminate noaptea?
    La toate jonctiunile respectiv la nodul de la Turda. In plus in zona lacului Stejeris pe portiunea de panta.
  8. Există segmente cu o înclinație mai mare, care ar putea fi problematice iarna?
    Greu de spus. Mie mi se pare ca A3 si A1 in apropiere de Sibiu au panta mai mare decat A10 la Stejeris (cel mai mare gradient din segment). Probabil ca in conditii de polei si/sau zapada abundenta zona respectiva ar putea pune niste probleme, dar CIC ar trebui sa se ingrijeasca sa nu se intample asa. Ramane de vazut peste 9 luni…

Overall: sa nu va asteptati la ceva spectaculos. Este un segment de autostrada noua si-atat. Toate la locul lor, usor de parcurs, usor de condus. (A3 si A1 au zone mai abrupte si curbe mai stranse decat acest segment de A10). Ceea ce este spectaculos, este insa faptul ca aceasta bucatica de nici 30 de km, scurteaza timpul de calatorie cu 35 de minute!!! (Se poate verifica pe GPS). Cand ne gandim la chinurile soferilor care strabat DN7 intre Turda si Sebes ne putem da seama de importanta enorma a acestei autostrazi.

Detalii de parcurs: Drum uscat, noaptea, directia Aiud-Turda, viteza intre 120-130 km/h.

Mulțumim frumos, csabius.

Lasa un raspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Vreau să fiu părtaș la faptă. Poți, de asemenea, să fii părtaș și fără martori.

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.